Strona 1 z 1

Styl graficzny

: pn 01 paź 2007, 20:56
autor: Martinoff
Jako, że to mój pierwszy post - witam wszystkich.

Aktualnie będąc na drugim roku studiów dziennych i mając zajęcia tylko przez (!) dwa dni w tygodniu, postanowiłem coś zrobić z wolnym czasem.
Jestem fanem przygodówek, więc pomyślałem - zrobię swoją pierwszą taką grę.

Wszystko byłoby w porządku, gdyż: jestem z natury bardzo cierpliwy, mam mnóstwo czasu, tonę pomysłów, znam dwa języki programowania na poziomie (moim zdaniem) średnim. Znalazłem też kilkanaście programów ułatwiających stworzenie przygodówki.

Tylko pozostał jeden "drobny" problem - jestem antytalenciem graficznym. Nie znam się na tworzeniu grafiki w 3D, a z ołówkiem czuję się jeszcze gorzej. Aż mi wstyd pokazywać co do tej pory wypociłem (zresztą i tak do kosza to trafiło), a jak wszyscy (?) wiemy ważną rzeczą w przygodówce jest grafika.

I tu pojawia się moje pytanie: czy możecie mi polecić jakiś sposób "zastępczy"? Sam myślałem o zrobieniu gry z fotografii, które bym zrobił na potrzeby owej produkcji. Może polecicie mi jeszcze coś innego? Z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

P.S. Polecam przygodówkę wyprodukowaną na zlecenie BBC
http://www.giercownia.pl/gra/5244/cdx/

: pn 01 paź 2007, 21:11
autor: jackowsky
Witamy. Jedyny sposób jaki przychodzi mi do głowy, to poprosić kogoś o pomoc. :)

: pn 01 paź 2007, 21:23
autor: Klaymen
Masz już może jakiś scenariusz? Chodzi mi głównie o klimat gry...

: pn 01 paź 2007, 21:27
autor: Martinoff
Chciałem luźno oprzeć grę na historii Seana Courtneya - bohatera trzech książek z pierwszej serii sagi rodu Courtneyów pióra Wilbura Smitha. Jeśli tego nie kojarzycie to jest to saga historyczno-przygodowa rozgrywająca się głównie w Afryce (jak wszystkie książki tego afrykańskiego autora).

: pn 01 paź 2007, 22:00
autor: Reptil3
Zawsze chciałem zobaczyć taką przygodówkę:

Obrazek

: wt 02 paź 2007, 06:48
autor: Davero
Witam również. :)

Obawiam się, że innego sposobu, niż wykorzystanie materiału zdjęciowego, na ominięcie problemu braku umiejętności tworzenia grafiki komputerowej może nie być :(.
Przecież nawet w gotowych engine'ach do tworzenia przygodówek, trzeba najpierw (o ile się nie mylę) "mieć" lokację, żeby móc w jej ramach tworzyć grę.

Radziłbym poszukać pomocy na forach AGS, Adventure Makera czy Wintermute Engine - czyli ogólnie rzecz biorąc w społecznościach skupionych wokół darmowych silników.

Powodzenia życząc w planowanej pracy, liczę na jeszcze jakieś informacje o jej postępach :).

: wt 02 paź 2007, 06:52
autor: Klaymen
Reptil3 - > :lol:



Martinoff -> Sam pomysł oparcia gry na zdjęciach wydaje mi się dobry. Wystarczy popatrzeć na Dead City (nie chodzi mi o grafikę ale o jednostajność otoczenia - brak animacji i widok z pierwszej osoby.

http://www.victorygames.com.pl/gry.php?nr=525

Mimo to dało się oprzeć na tym całkiem ciekawą fabułę)


Spytałam o klimat bo pomyślałam, że mogłabym Ci pomóc i coś narysować - problem jest tylko w tym, że chodzę do liceum i nie dysponuję taką ilością wolnego czasu - dużo więc zależy od tego ilu plansz byś potrzebował i czy potrafiłbyś obrobić je lepiej ode w jakimś programie graficznym a także z jaką ilością plansz pracowałbyś w tygodniu?

Myślę, że mogłabym narysować jedną tygodniowo (na weekend, nie licząc tego, bo w tym jadę do Łodzi na festiwal).

W sumie to możemy sprobować, jeśli nie będą Ci pasować to porostu mi powiesz.

A, jeszcze jedna rzecz - czy to byłby widok z pierwszej osoby? Czy postać też trzeba byłoby narysować?

: wt 02 paź 2007, 14:25
autor: Madzius888
Całkiem fajnie też wyszła przygodówka z prawdziwą aktorką- złożona z pomniejszych scenek Fate by numbers. Może by kogoś zatrudnić? :)