Jeśli chciał(a)byś pochwalić się własną, własnoręcznie zaprojektowaną, zaprogramowaną i/lub narysowaną grą - nie mogłeś(aś) trafić lepiej.

Moderatorzy: Elum, aegnor, jackowsky

Martinoff
Posty: 23
Rejestracja: pn 01 paź 2007, 20:42

Interfejs do nowej gry

Post autor: Martinoff »

Witam,
Skończyłem właśnie wszystkie grafiki do mojej gry przygodowej (szczegóły już wkrótce) i zacząłem pracować nad stroną techniczną.
Pojawił się mały problem/dylemat. Mianowicie:
Gra przedstawiona jest z perspektywy pierwszej osoby, a tła są w 2D (tj przypomina to np. KGB albo Rise of the Dragon). Dodam też, że gra jest przystosowana do dotykowych ekranów. Zastanawiam się nad sposobem interakcji bohatera ze światem. Przedstawię to na przykładzie:
Bohater znajduje się w komnacie zamku, przed nim stoi kobieta, na stoliku leży książka, obok niej pióro i kałamarz, a kawałek dalej są drzwi.

Rozwiązanie 1.:
Gdy gracz najeżdża palcem na interaktywny element (np. książkę), to w lewym górnym rogu ekranu pojawia się pasek z nazwą przedmiotu (aby gracz wiedział, ze znajduje się tutaj interaktywny obiekt). Gdy gracz kliknie na obiekt, zostanie wykonana odpowiednia akcja (gracz przeczyta książkę, weźmie kałamarz, rozpocznie się konwersacja albo przejdzie przez drzwi).
Widzę następujące zalety tego rozwiązania: prostota i większa intuicyjność.
Wady: gdyby gracz się "zaciął" to mógłby zacząć walić palcem po całym ekranie, szukając reakcji. Wtedy cały klimat i imersja by zniknęły.

Rozwiązanie 2.:
Gdy gracz najeżdża palcem na interaktywny element (np. książkę), to w lewym górnym rogu ekranu pojawia się pasek z nazwą przedmiotu (aby gracz wiedział, ze znajduje się tutaj interaktywny obiekt). Gdy gracz kliknie na obiekt, wyświetli się mini-menu z akcjami do wyboru. Np. gdy gracz kliknie na książkę, obok niej zostaną wyświetlone trzy niewielkie prostokąciki (na tyle duże, żeby dało się przeczytać co w nich jest, a na tyle małe, żeby nie zasłaniały ekranu) z opcjami: 1. Weź książkę. 2. Przeczytaj książkę. 3. Zrzuć książkę ze stolika. Oczywiście często dwie opcje z trzech, nie będą miały żadnego znaczenia, poza wyświetleniem komentarza postaci (np. Nie mam zamiaru tachać tego tomiska).
Zalety: większa złożoność i stopień trudności całej gry, większa ilość interakcji (gracz może poznać dodatkowe ciekawostki na temat danych elementów), dłuższy czas gry.
Wady: mniejsza imersja i słabszy klimat gry.

Opisane wady i zalety tych dwóch rozwiązań są tylko moją subiektywną opinią, chętnie posłucham Waszego zdania w tej sprawie, a także innych propozycji rozwiązania tego problemu.

Uprzejmie dziękuję za Wasz czas i pomoc.

Pozdrawiam,
Marcin.
ODPOWIEDZ