Jeśli chciał(a)byś pochwalić się własną, własnoręcznie zaprojektowaną, zaprogramowaną i/lub narysowaną grą - nie mogłeś(aś) trafić lepiej.

Moderatorzy: Elum, aegnor, jackowsky

Awatar użytkownika
Ascovel
Posty: 277
Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Frantic Franko Alfa - Chętni do testów?!

Post autor: Ascovel »

Hej wszystkim,

Ostatnie 3 miesiące prawie cały wolny czas poświęcałem na tworzenie swojej własnej przygodówki na AGS pt. Frantic Franko. Właśnie ukończyłem grywalną wersję dema. Chętnie bym usłyszał jakieś opinie. No i uzyskał pomoc przy tępieniu bugów.

No właśnie demo jest jeszcze nieprzetestowane, więc mogą być poważne bugi i niedopatrzenia. Animacje też są jeszcze kompletnie work-in-progress. Brakuje części dźwięków. W sumie to taka wersja alfa.

Sterowanie: jak w Full Throttle - przytrzymać lewy przycisk myszy na hotspocie

Save: F5, Load: F7, Quit: Ctrl+Q

Demo nie jest samym początkiem gry, więc gdyby ktoś chciał przeczytać sobie małe wprowadzenie do całej opowieści, to zapraszam tutaj:
http://www.bigbluecup.com/yabb/index.php?topic=37595.0

A tutaj link do samego demka:

http://files.filefront.com/13886644

Mirror: http://www.fileden.com/files/2009/2/14/ ... FFAlfa.rar
Ostatnio zmieniony pn 15 cze 2009, 20:55 przez Ascovel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ascovel
Posty: 277
Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ascovel »

Ponieważ pare osób miało z tym problemy, przypominam, że inteface się uruchamia po przytrzymaniu myszy na hotspocie, a wtedy są do wyboru trzy różne czynności.

W kolejnych wersjach postaram się jakoś to poprawić, aby dało sie na to wszystko wpaść bez czytania instrukcji.
Awatar użytkownika
aegnor
Posty: 1133
Rejestracja: czw 05 maja 2005, 20:52
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: aegnor »

Postaram się w przyszłym tygodniu temu przyjrzeć, ale nie mogę niczego obiecać - zamówiłem sobie "peesiaka" i Okami, Ico oraz Shadow of Colossus chyba będą mieć pierwszeństwo. :)
Moje przygodówkowe granie czeka na wenę. Tymczasem zdarza mi się coś skrobnąć o klockach LEGO.
Awatar użytkownika
Ascovel
Posty: 277
Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ascovel »

OK. Wypatruj też w tym wątku nowszej wersji, bo pracuje teraz nad animacjami. W sumie śpieszę się, bo za moment wychodzi sequel Ben There, Dan That; Blackwell Convergence, Tales of Monkey Island, Monkey Island SE i kto wie co jeszcze, więc na moje demko może już wtedy nikt uwagi nie zwracać.
Awatar użytkownika
Davero
Posty: 880
Rejestracja: wt 07 lut 2006, 12:06
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Davero »

Cześć, ja - tak już typowo od jakiegoś czasu - z mocno spóźnionym zapłonem, ale ja Cię witam w redakcyjnym gronie :). I, przy okazji, podziękuję za naprawdę ciekawy wywiad. Po tym, co przeczytałem, Tale of a Hero na pewno niebawem (choć to dość pojemne czasowo pojęcie ;)) zagości u mnie na dysku :).

Co do Twojej produkcji i ja postaram się w ciągu weekendu zagrać i dać głos (to wywąchiwanie tropów brzmi raz - zabawnie, dwa - intrygująco) :P.
Na razie zainstalowałem Sublustrum i liczę, że skończę do tego czasu.


Aegnor, jak już będziesz miał PS2 i pograsz co nieco, daj znać, proszę, jak tam wrażenia. Bo, szczerze mówiąc, sam się zastanawiałem nad tym, czy nie kupić. Aczkolwiek pytanie o to, gdzie znajdę czas, którego brakuje mi nawet do grania na PC, mocno mnie hamuję. Niemniej, jeśli znalazłbym tam rzeczy (zwłaszcza przygodówkowe i cRPGowe, a pewnie w te klimaty i Ty właśnie będziesz się zagłębiał) naprawdę warte sięgnięcia po nie, to chyba się złamię :D.
Chciał(a)byś jakiejś zmiany na Przygodoskopie? Napisz TUTAJ lub TUTAJ :)
Awatar użytkownika
Ascovel
Posty: 277
Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ascovel »

Cześć, Davero. Dzięki za powitanie.

Cieszę sie, że ci sie podobał wywiad. Strasznie dużo jakoś czasu nad nim spedziłem. Chyba najwięcej nad tłumaczeniem. Ale warto Tale of a Hero promować - naprawdę świetna robota.

Jakbyście mogli to pospieszcie się z testowaniem, bo w przyszłym tygodniu wypuszczam demo dla wszystkich, niezależnie w jakim będzie stanie. Najwyżej będzie się później patchować.

A tak w ogóle to właśnie sporządziłem nową wersję:

http://files.filefront.com/13908846
Awatar użytkownika
Davero
Posty: 880
Rejestracja: wt 07 lut 2006, 12:06
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Davero »

Odpaliłem wczoraj wieczorem późnym wieczorem demko. Nie ukończyłem niestety. Nawet dzisiejsze poranne użycie wszystkiego na wszystkim starym przygodówkowym sposobem nie zadziałało :(. Albo coś przeoczyłem, albo bug się ujawnił.
Zrobiłem pochodnię i mam kość. Zostały mi 3 rzutki. Przeprowadziłem z latającym wszystkie możliwe rozmowy na obu ekranach.

Z uwag natury technicznej:
1. Kiedy staruszek lata po prawej stronie ekranu, czasami baloniki po jego lewej stronie chowają się za drzewa, gdy się unosi i opada.
2. Gdy podleciał w stronę ogniska rozświetlał się "z przodu" mimo że ognisko miał za sobą.
3. Staruszek mówi też po przy pierwszym dialogu z użyciem świnki, że przysunie się do ognia i... nie rusza się z miejsca.
4. Kiedy Franko chodzi, a także gdy mówi znika mu topór z pleców.
5. Mimo oznaczenia głowy i drzewa, na której się ona znajduje "krzyżykiem", Franko robi to po raz kolejny, powtarzające ten sam dialog.
6. W wypadku użycia niektórych przedmiotów Franko wyraźnie mówi, że odmawia współpracy, czy komentuje próbę w inny sposób, a w wypadku innych - milczy.
6. Raz, gdy chciałem zacząć po raz kolejny dialog z użyciem robaków w słoju, gra się zawiesiła.
7. Językowe, które rzuciły mi się w oczy przy czytaniu:
- przy kawale o 3 elfach --> nusual (pewnie powinno być unusual),
- gdy mowa i quescie i zaginionym Oku --> ides (pewnie - idea)
- many a surprise (pomieszanie l.poj z l.mn, albo nie chwytam sensu należycie?; pojawia się chyba też przy rozmowie o quescie, ale zapomniałem zapisać :/).

Tyle na razie. Całość sympatyczna. Dialogi zabawne, grafika rysowanych teł przypadła mi do gustu. W sumie, nawet prawie sam ołówek
(?) na drugim ekranie prezentuje się ciekawie. Świetny sposób na uzyskanie umiejętności zawiązywania i rozwiązywania.
Chciał(a)byś jakiejś zmiany na Przygodoskopie? Napisz TUTAJ lub TUTAJ :)
Awatar użytkownika
Ascovel
Posty: 277
Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ascovel »

Davero pisze:Odpaliłem wczoraj wieczorem późnym wieczorem demko. Nie ukończyłem niestety. Nawet dzisiejsze poranne użycie wszystkiego na wszystkim starym przygodówkowym sposobem nie zadziałało :(. Albo coś przeoczyłem, albo bug się ujawnił.
Zrobiłem pochodnię i mam kość. Zostały mi 3 rzutki. Przeprowadziłem z latającym wszystkie możliwe rozmowy na obu ekranach.

Z uwag natury technicznej:
1. Kiedy staruszek lata po prawej stronie ekranu, czasami baloniki po jego lewej stronie chowają się za drzewa, gdy się unosi i opada.
2. Gdy podleciał w stronę ogniska rozświetlał się "z przodu" mimo że ognisko miał za sobą.
3. Staruszek mówi też po przy pierwszym dialogu z użyciem świnki, że przysunie się do ognia i... nie rusza się z miejsca.
4. Kiedy Franko chodzi, a także gdy mówi znika mu topór z pleców.
5. Mimo oznaczenia głowy i drzewa, na której się ona znajduje "krzyżykiem", Franko robi to po raz kolejny, powtarzające ten sam dialog.
6. W wypadku użycia niektórych przedmiotów Franko wyraźnie mówi, że odmawia współpracy, czy komentuje próbę w inny sposób, a w wypadku innych - milczy.
6. Raz, gdy chciałem zacząć po raz kolejny dialog z użyciem robaków w słoju, gra się zawiesiła.
7. Językowe, które rzuciły mi się w oczy przy czytaniu:
- przy kawale o 3 elfach --> nusual (pewnie powinno być unusual),
- gdy mowa i quescie i zaginionym Oku --> ides (pewnie - idea)
- many a surprise (pomieszanie l.poj z l.mn, albo nie chwytam sensu należycie?; pojawia się chyba też przy rozmowie o quescie, ale zapomniałem zapisać :/).

Tyle na razie. Całość sympatyczna. Dialogi zabawne, grafika rysowanych teł przypadła mi do gustu. W sumie, nawet prawie sam ołówek
(?) na drugim ekranie prezentuje się ciekawie. Świetny sposób na uzyskanie umiejętności zawiązywania i rozwiązywania.
Dzięki za uwagi - przydadza się do poprawek. No i masz miejsce załawtwione w creditsach (ale nie zniechęcaj się jeszcze do dalszych testów :) ).

Podpowiedź: Jak zostaje już tylko jedna strzałka, Franko jest gotowy nawet oszukiwać, by poprawić swoje szanse wygranej

Podpowiedź2: Kości można użyć do kilku rzeczy

Zapowiedź: W finalnym demie będzie alternatywna zagadka na zdobycie baloników
ODPOWIEDZ