Moderatorzy: Elum, aegnor, jackowsky
Frantic Franko
Hej,
Zapraszam do spróbowania świeżutkiego dema świetnej gry Frantic Franko niejakiego Igora Hardy.
Demo przedstawia fragment gry, w którym żądny zemsty krasnolud trafia do ciemnego lasu, gdzie spotyka fruwajacego baloniarza i znajduje kaktus o niezwykłych właściwościach.
Dwa alterantywne linki: jeden i dwa.
Zapraszam do spróbowania świeżutkiego dema świetnej gry Frantic Franko niejakiego Igora Hardy.
Demo przedstawia fragment gry, w którym żądny zemsty krasnolud trafia do ciemnego lasu, gdzie spotyka fruwajacego baloniarza i znajduje kaktus o niezwykłych właściwościach.
Dwa alterantywne linki: jeden i dwa.
W każdym wątku jest tak, że ktoś musi zacząć pierwszy.
Myślałem o tym żeby coś na temat dema napisać jeszcze zanim założyłeś ten wątek ale chciałbym je najpierw skończyć. Dlatego w międzyczasie ponarzekam tylko na wygląd (co w sumie mogłem zrobić już wcześniej ). Po pierwsze - nie mogę się przyzwyczaić do tego wielkiego kursora. Cały czas mam wrażenie, że jednak lepiej by wyglądał gdyby był o połowę mniejszy. Po drugie - kolorystyka postaci. Może dało by się przy pomocy paru sztuczek (efekt ręcznego pokolorowania?) trochę bardziej upodobnić bohaterów do stylu lokacji? Może nie jest jeszcze na to za późno? IMO gra sporo by na tym zyskała. Choć to naturalnie kwestia gustu.
Myślałem o tym żeby coś na temat dema napisać jeszcze zanim założyłeś ten wątek ale chciałbym je najpierw skończyć. Dlatego w międzyczasie ponarzekam tylko na wygląd (co w sumie mogłem zrobić już wcześniej ). Po pierwsze - nie mogę się przyzwyczaić do tego wielkiego kursora. Cały czas mam wrażenie, że jednak lepiej by wyglądał gdyby był o połowę mniejszy. Po drugie - kolorystyka postaci. Może dało by się przy pomocy paru sztuczek (efekt ręcznego pokolorowania?) trochę bardziej upodobnić bohaterów do stylu lokacji? Może nie jest jeszcze na to za późno? IMO gra sporo by na tym zyskała. Choć to naturalnie kwestia gustu.
Dzięki za ruszenie wątku z zastoju.
Nad kursorem pomyślę. Nikt inny jak dotąd na niego nie narzekał (może z nieśmiałości ), ale może warto by go w ogóle zrobić bardziej charakterystycznym.
Co do modyfikacji spritów, to trochę wzdragam się przed nakładem dodatkowej pracy, jaka się z tym wiąże (np. po dodaniu efektów sprity dostają aureoli, którą potem trzeba manualnie usuwać). Zresztą gra po dodaniu sztuczek może już nazbyt trącić photoshopem, a w rozdzielczości 640x480 stylizacja spritów może również prowadzić do ich kiepskiej czytelności.
Generalnie jakby mi się team do robienia gry powiększył, to na pewno pomyślałbym o jakichś nowych bajerach wizualnych. A tak to trochę szkoda czasu.
Nad kursorem pomyślę. Nikt inny jak dotąd na niego nie narzekał (może z nieśmiałości ), ale może warto by go w ogóle zrobić bardziej charakterystycznym.
Co do modyfikacji spritów, to trochę wzdragam się przed nakładem dodatkowej pracy, jaka się z tym wiąże (np. po dodaniu efektów sprity dostają aureoli, którą potem trzeba manualnie usuwać). Zresztą gra po dodaniu sztuczek może już nazbyt trącić photoshopem, a w rozdzielczości 640x480 stylizacja spritów może również prowadzić do ich kiepskiej czytelności.
Generalnie jakby mi się team do robienia gry powiększył, to na pewno pomyślałbym o jakichś nowych bajerach wizualnych. A tak to trochę szkoda czasu.
Popieram Eluma w kwestii kursora, toż on wielgachny - za duży. Ale jakby musiał zostać taki duży, to może przerobić go na ... topór . Ponieważ jestem ślepy, więc o kolorystyce się nie wypowiem, jedno mnie za to zdumiało - nie znalazłem opcji wyjścia z gry - ciekawe, czy to moja nieuwaga, czy też jakiś niedomóg programu?
Sam sposób rozgrywki - interesujące są te możliwości rozwoju umiejętności, czy możliwość rozwiązania problemu na kilka sposobów, aczkolwiek mnie to nieco trąca RPG, i jakoś tego nie lubię. Co nie oznacza, iż nie jest to ciekawe, oczywiście.
Sam sposób rozgrywki - interesujące są te możliwości rozwoju umiejętności, czy możliwość rozwiązania problemu na kilka sposobów, aczkolwiek mnie to nieco trąca RPG, i jakoś tego nie lubię. Co nie oznacza, iż nie jest to ciekawe, oczywiście.
mendosa = konik szachowy
<ciach>
Post do usunięcia;) nie wiem jak to zrobiłem, ale w jednym poście zawarłem zmiksowane trzy wiadomości przeznaczone na różne fora i dopiero teraz się zorientowałem że to poszło./.. Sorki za zamieszanie
I fakt - celem było rozpoczęcie wątku o Ceville. Jak widać sam mam trudności z nadążaniem za swoimi myślami;)
Post do usunięcia;) nie wiem jak to zrobiłem, ale w jednym poście zawarłem zmiksowane trzy wiadomości przeznaczone na różne fora i dopiero teraz się zorientowałem że to poszło./.. Sorki za zamieszanie
I fakt - celem było rozpoczęcie wątku o Ceville. Jak widać sam mam trudności z nadążaniem za swoimi myślami;)
Ostatnio zmieniony śr 05 sie 2009, 00:07 przez wickerman, łącznie zmieniany 2 razy.
- Great news, Michael! Dad wasn't crushed to death!
- Was there a risk of that...?
- Was there a risk of that...?
Ok, ok... kursor zostanie pomniejszony do pełnej wersji. Tzn. najpierw zupdatuję demo i zobaczę, czy nikt nie bedzie narzekał, że się zrobił za mały. Ja tam zawsze lubiłem duże.mendosa pisze:Popieram Eluma w kwestii kursora, toż on wielgachny - za duży. Ale jakby musiał zostać taki duży, to może przerobić go na ... topór . Ponieważ jestem ślepy, więc o kolorystyce się nie wypowiem, jedno mnie za to zdumiało - nie znalazłem opcji wyjścia z gry - ciekawe, czy to moja nieuwaga, czy też jakiś niedomóg programu?
A po co chciałeś wychodzic z gry? W każdym razie wyjść można kombinacjami: Ctrl+Q, Alt+Xmendosa pisze:Ponieważ jestem ślepy, więc o kolorystyce się nie wypowiem, jedno mnie za to zdumiało - nie znalazłem opcji wyjścia z gry - ciekawe, czy to moja nieuwaga, czy też jakiś niedomóg programu?
Nie to żebym się jakoś specjalnie chwalił, ale demo Franka zdobyło nagrodę podczas AGS Awards 2009. Znaczy się musi być naprawdę dobre.