Posty bez odpowiedzi | Aktywne tematy Dzisiaj jest sob 05 gru 2020, 12:04



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Frantic Franko 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Posty: 277
Lokalizacja: Kraków
Post Frantic Franko
Hej,

Zapraszam do spróbowania świeżutkiego dema świetnej gry Frantic Franko niejakiego Igora Hardy.

Demo przedstawia fragment gry, w którym żądny zemsty krasnolud trafia do ciemnego lasu, gdzie spotyka fruwajacego baloniarza i znajduje kaktus o niezwykłych właściwościach.

Dwa alterantywne linki: jeden i dwa.


pt 26 cze 2009, 21:02
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt 18 lut 2005, 18:52
Posty: 2385
Lokalizacja: Schwientochlowitz
Post 
W każdym wątku jest tak, że ktoś musi zacząć pierwszy.

Myślałem o tym żeby coś na temat dema napisać jeszcze zanim założyłeś ten wątek ale chciałbym je najpierw skończyć. Dlatego w międzyczasie ponarzekam tylko na wygląd (co w sumie mogłem zrobić już wcześniej :P). Po pierwsze - nie mogę się przyzwyczaić do tego wielkiego kursora. Cały czas mam wrażenie, że jednak lepiej by wyglądał gdyby był o połowę mniejszy. Po drugie - kolorystyka postaci. Może dało by się przy pomocy paru sztuczek (efekt ręcznego pokolorowania?) trochę bardziej upodobnić bohaterów do stylu lokacji? Może nie jest jeszcze na to za późno? IMO gra sporo by na tym zyskała. Choć to naturalnie kwestia gustu.


ndz 05 lip 2009, 13:13
Wyświetl profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Posty: 277
Lokalizacja: Kraków
Post 
Dzięki za ruszenie wątku z zastoju. :)

Nad kursorem pomyślę. Nikt inny jak dotąd na niego nie narzekał (może z nieśmiałości ;)), ale może warto by go w ogóle zrobić bardziej charakterystycznym.

Co do modyfikacji spritów, to trochę wzdragam się przed nakładem dodatkowej pracy, jaka się z tym wiąże (np. po dodaniu efektów sprity dostają aureoli, którą potem trzeba manualnie usuwać). Zresztą gra po dodaniu sztuczek może już nazbyt trącić photoshopem, a w rozdzielczości 640x480 stylizacja spritów może również prowadzić do ich kiepskiej czytelności.

Generalnie jakby mi się team do robienia gry powiększył, to na pewno pomyślałbym o jakichś nowych bajerach wizualnych. A tak to trochę szkoda czasu.


ndz 05 lip 2009, 23:16
Wyświetl profil WWW

Rejestracja: pt 02 gru 2005, 17:22
Posty: 382
Post 
Popieram Eluma w kwestii kursora, toż on wielgachny - za duży. Ale jakby musiał zostać taki duży, to może przerobić go na ... topór ;) . Ponieważ jestem ślepy, więc o kolorystyce się nie wypowiem, jedno mnie za to zdumiało - nie znalazłem opcji wyjścia z gry - ciekawe, czy to moja nieuwaga, czy też jakiś niedomóg programu?

Sam sposób rozgrywki - interesujące są te możliwości rozwoju umiejętności, czy możliwość rozwiązania problemu na kilka sposobów, aczkolwiek mnie to nieco trąca RPG, i jakoś tego nie lubię. Co nie oznacza, iż nie jest to ciekawe, oczywiście.

_________________
mendosa = konik szachowy


śr 22 lip 2009, 05:18
Wyświetl profil

Rejestracja: sob 14 maja 2005, 22:50
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Post 
<ciach>

Post do usunięcia;) nie wiem jak to zrobiłem, ale w jednym poście zawarłem zmiksowane trzy wiadomości przeznaczone na różne fora i dopiero teraz się zorientowałem że to poszło./.. Sorki za zamieszanie :-P

I fakt - celem było rozpoczęcie wątku o Ceville. Jak widać sam mam trudności z nadążaniem za swoimi myślami;)

_________________
- Great news, Michael! Dad wasn't crushed to death!
- Was there a risk of that...?


Ostatnio zmieniony śr 05 sie 2009, 00:07 przez wickerman, łącznie zmieniany 2 razy



wt 28 lip 2009, 22:49
Wyświetl profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt 07 lut 2006, 12:06
Posty: 880
Lokalizacja: Wrocław
Post 
Wickerman, ostatnio mam trudności za nadążaniem za myślami forumowiczów ;), więc zapytam w celu potwierdzenia: Twój post dotyczy w całości Ceville, nie Frantic Franko? Jeśli tak, to przeniosę i zapoczątkuję nim nowy temat, bo o małym tyranie jeszcze nie rozmawialiśmy :). Jeśli nie - nic nie rozumiem :P.

_________________
Chciał(a)byś jakiejś zmiany na Przygodoskopie? Napisz TUTAJ lub TUTAJ :)


śr 29 lip 2009, 21:48
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Posty: 277
Lokalizacja: Kraków
Post 
mendosa pisze:
Popieram Eluma w kwestii kursora, toż on wielgachny - za duży. Ale jakby musiał zostać taki duży, to może przerobić go na ... topór ;) . Ponieważ jestem ślepy, więc o kolorystyce się nie wypowiem, jedno mnie za to zdumiało - nie znalazłem opcji wyjścia z gry - ciekawe, czy to moja nieuwaga, czy też jakiś niedomóg programu?


Ok, ok... kursor zostanie pomniejszony do pełnej wersji. Tzn. najpierw zupdatuję demo i zobaczę, czy nikt nie bedzie narzekał, że się zrobił za mały. Ja tam zawsze lubiłem duże.

mendosa pisze:
Ponieważ jestem ślepy, więc o kolorystyce się nie wypowiem, jedno mnie za to zdumiało - nie znalazłem opcji wyjścia z gry - ciekawe, czy to moja nieuwaga, czy też jakiś niedomóg programu?


A po co chciałeś wychodzic z gry? ;) W każdym razie wyjść można kombinacjami: Ctrl+Q, Alt+X


ndz 02 sie 2009, 21:04
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Posty: 277
Lokalizacja: Kraków
Post 
Zmieniłem kursor na mniejszy, jakby ktoś chciał spróbować zagrać ponownie. Nową wersję można ściągnąć pod tym samym adresem (link w pierwszym poście).


...Acha, dodałem też głosy postaci, nowych animacji, bajerów, przerobiłem interfejs, część zagadek itp.


ndz 10 sty 2010, 20:41
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt 18 lut 2005, 18:52
Posty: 2385
Lokalizacja: Schwientochlowitz
Post 
Szczerze? Wolę wersję "dyskietkową", bez podłożonych głosów. 8)


sob 23 sty 2010, 14:44
Wyświetl profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Posty: 277
Lokalizacja: Kraków
Post 
Bo mniej zajmuje, czy głosy ci nie przypadły do gustu?

Na pewno bez sensu jest zmuszać ludzi do ściągania głosów na siłę - wersja "dyskietkowa" pojawi się również dla pełnej gry.


sob 23 sty 2010, 17:16
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt 18 lut 2005, 18:52
Posty: 2385
Lokalizacja: Schwientochlowitz
Post 
Powiedzmy, że nie drażni mnie głos Fruwacza. Głos głównego bohatera natomiast brzmi stanowczo zbyt młodo. I niewinnie. ;) Trochę mi to psuje odbiór gry, dlatego na chwilę obecną jestem za wersją "light".


sob 23 sty 2010, 18:21
Wyświetl profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Posty: 277
Lokalizacja: Kraków
Post 
Na początku zastanawiałem się rzeczywiscie nad obniżeniem głosu głównego bohatera - testy brzmiały bardzo fajnie. Zanim sie jednak za to wziąłem, zdążyłem się jednak przyzwyczaić do oryginalnego głosu. Jeszcze pomyślę nad ostateczną wersją.


sob 23 sty 2010, 23:14
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Posty: 277
Lokalizacja: Kraków
Post 
Nie to żebym się jakoś specjalnie chwalił, ale demo Franka zdobyło nagrodę podczas AGS Awards 2009. Znaczy się musi być naprawdę dobre. :)


śr 03 mar 2010, 20:14
Wyświetl profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 13 ] 

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.