Strona 1 z 1

Zaczyna się (generowanie gier w Midjourney, OpenAI itp.)

: pt 13 sty 2023, 11:04
autor: Elum
Jussi Kemppainen, na co dzień pracujący w branży gier (z rzeczy około przygodówkowych, w jego portfolio wyczytałem, że kiedyś pracował nad zwiastunem Pollen), po godzinach bawi się w tworzenie prototypu przygodówki 2,5D, z lokacjami generowanymi w Midjourney (scena #1, scena #2). Dziwnie się to ogląda ze świadomością, że pewnie prędzej czy później Steama zaleją dziesiątki, później może setki, a w przyszłości tysiące gier realizowanych podobnymi narzędziami. Z grafiką generowaną w Midjourney lub Dall-E, głosami postaci wygenerowanymi przez Vall-E, dialogami napisanymi przy użyciu np. Chat-GPT, który przy okazji pomoże w programowaniu. Do "komponowania", nagrywania muzyki też już powstają podobno podobne wynalazki. Chyba największym problemem jak na razie jest animacja, z którą tzw. AI najsłabiej sobie radzi. Ale to pewnie kwestia kilku lat i przynajmniej w 3D animować będzie nie gorzej niż człowiek.

W innym miejscu ktoś pochwalił się lokacjami wygenerowanymi bardziej w stylu Monkey Island (tutaj oraz tu w wersji panoramicznej). Taka sielankowa, rajska wyspa. Raj dla twórców... Limbo of the Lost, którzy niewątpliwie wyprzedzili swoje czasy :P (zdaje się jeden z nich zmarł już parę lat temu). Patrząc na te obrazki myślę sobie, że pewnie równolegle z nowymi grami zaczną mnożyć się mniej lub bardziej oficjalne remastery itd. tych starszych. Z pewnością wielu deweloperów-amatorów będzie próbowało zrobić sobie remake ulubionej przygodówki.

A tu próba wygenerowania dyskietkowej adaptacji Stranger Things (screeny na niby), plus inne pomysły w komentarzach. Wybiegając w przyszłość. Być może jeszcze za naszego życia pojawią się narzędzia pozwalające na generowanie całych, gotowych gier według własnych pomysłów, wytycznych. Wyobrażam sobie kolejne pokolenia streamerów, którzy zamiast przechodzić istniejące gry, będą nagrywać plejsru czy inne christopherwalkenthrough z wymyślonych przez siebie wirtualnych światów. Fascynujące. Ale jednak bardziej przerażające.

Re: Zaczyna się (generowanie gier w Midjourney, OpenAI itp.)

: pt 13 sty 2023, 19:13
autor: jarecki83
Szczególnie te pirackie motywy robią wrażenie. Ale wg mnie to wszystko nadal nie będzie takie proste. Bo AI będzie generować jakąś tam scenę i to do tej sceny trzeba będzie dorabiać fabułę i zagadki. A przecież tworzenie gry, to proces odwrotny. Co w przypadku gdy potrzebujemy do danej sceny dołożyć w ściśle ustalonym miejscu jakiś obiekt? Bez grafika będzie problem. No chyba, że AI będzie też w stanie modyfikować te już wygenerowane przez siebie grafiki.
A poza tym te obrazy tworzone przez AI powstają na podstawie dostępnej już biblioteki grafik. Jeśli w przyszłości Steam faktycznie zostanie zalany tymi sztucznymi tworami, może wkrótce się okazać, że zaczniemy dostrzegać w tych produkcjach dziwne podobieństwa.
No i wtedy twórcy, którzy nie będą szli na skróty, będą sobie wpisywać, że ich gra powstała bez użycia AI. ;)
Ciekawe czasy. Pożyjemy, zobaczymy.

Re: Zaczyna się (generowanie gier w Midjourney, OpenAI itp.)

: śr 10 maja 2023, 10:43
autor: Houdini
To ja tutaj dorzucę jeszcze taki podcast, który z ciekawością przesłuchałem.
Czyli spojrzenie na tzw. kontent (używany w grach, ale nie tylko) wygenerowany przez AI z prawnego punktu widzenia (w kontekście praw autorskich).
Polecam.

SoundCloud, Spotify, Apple Podcast inside:
https://polskigamedev.pl/to-ai-to-mozna ... ie-uzywac/

Re: Zaczyna się (generowanie gier w Midjourney, OpenAI itp.)

: wt 13 cze 2023, 22:52
autor: jarecki83
No i mamy pierwszą aferę związaną z AI, nazwijmy ją może firmamentową. Rozwścieczeni ludzie wyszli na ulice i krzyczeli tak głośno, że aż Cyan musiał wystosować w tej sprawie oficjalne oświadczenie. Mam wrażenie, że nie było by tyle krzyku, gdyby od początku gra nie miała innych problemów...

Re: Zaczyna się (generowanie gier w Midjourney, OpenAI itp.)

: śr 14 cze 2023, 20:47
autor: Elum
Patrząc na creditsy gry, się wkurzonym graczom nie dziwię. Z jednej strony super, że Cyan uczciwie przyznaje się do wykorzystania AI. Z drugiej, zabrali się do tego od złej strony. :P Mnie najbardziej razi wspomaganie się AI przy pisaniu właściwie treści gry. Jeśli autorom nie chce się pisać, to mogli by zrezygnować z tych wszystkich ksiąg, dzienników, notatek itp. Bo wciskanie graczom słowotoku współtworzonego przez AI (obojętnie w jakim stopniu) jest, delikatnie mówiąc, niezbyt fajne.

Re: Zaczyna się (generowanie gier w Midjourney, OpenAI itp.)

: czw 07 mar 2024, 10:45
autor: d-fence
Jeśli gry wykorzystujące SI będą odpowiednio tagowane na platformach dystrybucji cyfrowej to mi wystarczy. Będę je omijał szerokim łukiem. Mam tak dużą kupkę wstydu, że mi życia nie starczy, żeby ją przejść, a cały czas odkrywam zapomniane perełki. No i zawsze będą osoby, które będą się "brzydziły" SI. Nie będę nikomu mówił jak ma się bawić. Jeśli ktoś to lubi zawartość generowaną przez SI, proszę bardzo. Ja z tego pociągu wychodzę bez żalu. No dobra, szkoda mi trochę Firmamentu, bo to Cyan.