Masz problem techniczny ze starą przygodówką? Nie potrafisz uruchomić piły łańcuchowej w Maniac Mansion? To odpowiednie miejsce.
Dział przyjazny dla gości (nie wymaga rejestracji na forum).

Moderatorzy: Elum, aegnor, jackowsky

Hannawald
Posty: 5
Rejestracja: ndz 30 gru 2007, 23:03
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Riven

Post autor: Hannawald »

Na początek chciałbym się przywitac ze wszystkimi- HELLO! :D

Jestem nowy na forum i nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w przygodówkach. Do tej pory grałem w (porządek chronologiczy):
1. Sentinel (i to przez tą właśnie grę zakochałem się w przygodówkach :marzy: )
2. Necronomicon
3. Syberia
4. Syberia 2
5. Myst
6. Riven
Jak widać nie jest to wielki zbiór ale lubię, że tak powiem "delektować się grą" .
Jeśli mogę wypowiedzieć się na temat Riven to uważam że to genialna gra, najlepsza w jaką grałem. Niestety (albo stety) piekielnie trudna; przesiedziałem nad nią kupe godzin. Jestem już prawie na ukończeniu tzn. pozostało mi tylko otwarcie "gwiezdnej szczeliny" ale kod który otrzymałem od Catheriny nie działa albo ja nie wiem jak go użyć? :? Jeśli ktoś wie o czym piszę to niech coś poradzi. Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
Davero
Posty: 880
Rejestracja: wt 07 lut 2006, 12:06
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Davero »

Witam również :).

Kod jest - o ile pamiętam generowany losowo - więc tylko Ty wiesz jaki masz. A trzeba go użyć przy tym tubowatym urządzeniu, które znajduje się mniej więcej na godzinie 11 od miejsca, w którym po raz pierwszy pojawiłeś się w Piątym Wieku. Na ziemi jest taka jakby klapa/przesłona i pięć przycisków. Trzeba je ponaciskać zgodnie z kodem.
Chciał(a)byś jakiejś zmiany na Przygodoskopie? Napisz TUTAJ lub TUTAJ :)
Hannawald
Posty: 5
Rejestracja: ndz 30 gru 2007, 23:03
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Hannawald »

Davero dzięki za odpowiedź. :)
To że trzeba walić w te przyciski to się domyśliłem. Problem polega na tym że podany kod nie działa albo ja nie wiem jak z niego skorzystać. :? Próbowałem już z prawej do lewej i odwrotnie, w kolejności przypadkowej, kręciłem wszystkimi dźwigniami i nic, słychać tylko jakiś bliżej nieokreślony dźwięk jakby coś w środku tzn. pod tą klapą się otwierało i zamykało. :|
Dodam też że zasilanie teleskopu jest włączone. Mój kod to: I-I, I-I, I)I, I-I, I-I co odpowiada kolejno: 5,5,2,5,5
Domyślam się że każdy z tych przycisków trzeba nacisnąć podaną ilość razy. Czekam na propozycje. :)
Awatar użytkownika
aegnor
Posty: 1133
Rejestracja: czw 05 maja 2005, 20:52
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: aegnor »

Hannawald pisze:Mój kod to: I-I, I-I, I)I, I-I, I-I co odpowiada kolejno: 5,5,2,5,5
Domyślam się że każdy z tych przycisków trzeba nacisnąć podaną ilość razy.
A nie przypadkiem piąty, piąty, drugi, piąty i piąty?
Moje przygodówkowe granie czeka na wenę. Tymczasem zdarza mi się coś skrobnąć o klockach LEGO.
Hannawald
Posty: 5
Rejestracja: ndz 30 gru 2007, 23:03
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Hannawald »

Faktycznie to ma sens :o Sprawdziłem..., działa :? Dlaczego sam na to nie wpadłem? :( Banalnie proste :gugu: A wczoraj nawet ponownie instalowałem grę w nadzieji że komputer wygeneruje nowy kod, co się nie powiodło 8) No to będę mógł rozpocząc Myst III:Exile. Wielkie dzięki! Co trzy głowy to nie jedna :D
Awatar użytkownika
MajinFox
Posty: 42
Rejestracja: wt 30 sty 2007, 21:07
Lokalizacja: Białystok

Post autor: MajinFox »

Mam poważne pytanie dotyczące Riven.

Nie chodzi mi o solucję, bo grę już prawie przeszedłem, ale pewne niuanse, do których nie widzę logicznego rozwiązania.

1. Podczas ustalania kopuł na mapie (w tym obserwatorium) za pomocą kolorowych kulek, na całej wyspie nie znalazłem odpowiedzi, jakie kolory powinny być dopasowane do wyspy z kraterem i do wyspy z więzieniem, gdzie znajduje się Catherine. Znak "oka" na wyspie z kraterem sugeruje, że jest to szósty kolor (czyli fioletowy), który nie włączył się w podwodnym teleskopie (używam własnych nazw). Tutaj mogę zrozumieć, ale jakie jest logiczne wyjaśnienie, koloru wyspy z więzieniem? Znaku znaleźć nie mogę, co za tym idzie, nie mogę dopasować koloru. Oczywiście z dwóch pozostałych kulek na chybił trafił znalazłem tą prawidłową. Ale, gdzie powinienem znaleźć do tego wskazówkę?

2. Widziałem, że są opracowane litery, które są w szkole na wyspie z wioską. Na tablicy są znaki, które prawdopodobnie mają mi dać, jakąś wskazówkę. Gdzie opracowano te litery? Gdzie mogę znaleźć wskazówkę do tego, że jakiś zawijas, oznacza "naszą" literę v?

3. I ostatnie. Gdzie jest wskazówka na to, że liczby powyżej 25 inaczej się liczy? Nie mogłem znaleźć wskazówki, że liczba łączona, to pomnożone 25 do potęgi n-tej.

Jestem w tym momencie po wpisaniu kodu do jednej z kopuł i wchodzę do wieku Gehna. Może tam będą wyjaśnienia, ale opuszczając Riven wydaje mi się, że nie będę miał okazji znaleźć później odpowiedzi do tych pytań. I chodzi mi tylko o logiczne wyjaśnienie.
Awatar użytkownika
Ines
Posty: 737
Rejestracja: ndz 20 lut 2005, 15:47
Lokalizacja: pomiedzy Katowicami a Krakowem
Kontakt:

Post autor: Ines »

Gralam w Riven 100 lat temu i nie jestem w stanie pomoc, bo juz nic nie pamietam.
Zajrzyj na strone o Mystach: http://www.garternay.cba.pl
Tra-la-la!
Urszula
Posty: 107
Rejestracja: czw 29 lis 2012, 09:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Urszula »

Każda wyspa miała swój symbol ( książka Ghena w pracowni), każdej wyspie jest przypisany zwierzak, a jego oko w kształcie kulki wskazuje liczbę (numer wyspy). Kolor ustalamy już w fotelu pod wodą. W symulatorze ustalamy miejsce naszej kopuły.
Awatar użytkownika
MajinFox
Posty: 42
Rejestracja: wt 30 sty 2007, 21:07
Lokalizacja: Białystok

Post autor: MajinFox »

Przyznam się, że nie jestem pewien, czy w moim poprzednim poście nie popełniłem błędu z kolorami... :P.

Wiem na czym polega rozwiązanie zagadki, ale chodziło mi wyłącznie o moment, gdzie musimy na chybił trafił wpasować jedną z dwóch kulek na mapie. Teraz tak sobie dopowiadam, że w grze nie ma konkretnej odpowiedzi, który kolor powinien być wstawiony, a jedynie metodą wykluczenia jest się w stanie to "wyjaśnić".
ODPOWIEDZ