Moderatorzy: Elum, aegnor, jackowsky

Awatar użytkownika
Davero
Posty: 880
Rejestracja: wt 07 lut 2006, 12:06
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Davero »

Według informacji przekazanej nam przez twórcę gry w Magritte znajdą się dwa utwory zespołu Agressiva 69 :).
Chciał(a)byś jakiejś zmiany na Przygodoskopie? Napisz TUTAJ lub TUTAJ :)
Awatar użytkownika
Minuteman
Posty: 469
Rejestracja: czw 24 lut 2005, 19:40

Post autor: Minuteman »

Chłopaki się nie chwalą, a pojawił się ciekawy artykuł Po drugiej stronie... Wrocławia, w którym
Aegnor pisze: Przydałyby się w grze bardziej precyzyjne wskazówki (szczególnie ze wspomnianym Heglem), może w finalnej wersji się pojawią?
Marcin Drews w starym wywiadzie podawał właśnie przykład zagadki z Heglem. Wszystko wskazuje na to, że precyzyjne wskazówki znajdziemy po prostu na obrazach Magritte'a.
I believe whatever doesn't kill you simply makes you... stranger.
Awatar użytkownika
Virgo C.
Posty: 1208
Rejestracja: pt 18 lut 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Virgo C. »

Niestety jak ktoś nie czytał wywiadu to może mieć problem. Ale od czego stare, dobre "wszystko na wszystkim" ? ;)
Mądrość nie z wiekiem przychodzi, a prawość nie tylko starcom jest znana
Obecnie gram: Back to the Future, Ratchet&Clank:4za1
Ostatnio ukończona: Costume Quest
Ostatnio przeczytane: Filip L. Tyrmand
Awatar użytkownika
aegnor
Posty: 1133
Rejestracja: czw 05 maja 2005, 20:52
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: aegnor »

Minuteman pisze:Marcin Drews w starym wywiadzie podawał właśnie przykład zagadki z Heglem. Wszystko wskazuje na to, że precyzyjne wskazówki znajdziemy po prostu na obrazach Magritte'a.
Tak, ale to stawia gracza niezaznajomionego z twórczością Magritte'a w pozycji zupełnie bezbronnej, bo bez naprowadzenia nie ma szans wpaść na rozwiązanie tej zagadki, jest zbyt abstrakcyjna. A przecież gra ma nie tylko być prezentem dla fanów malarza, ale i przekazywać pewne treści osobom zaczynającym swoją przygodę z Magrittem. W przypadku pozostałych zadań pewne enigmatyczne wskazówki uzyskujemy, albo też mamy dostęp do przedmiotów, które sugerują nam określone działania.
Moje przygodówkowe granie czeka na wenę. Tymczasem zdarza mi się coś skrobnąć o klockach LEGO.
Awatar użytkownika
Minuteman
Posty: 469
Rejestracja: czw 24 lut 2005, 19:40

Post autor: Minuteman »

Jeśli w grze jest tylko jedna taka zagadka to primo nie warto kruszyć kopii, secundo -- szkoda. Poza tym po wpisaniu w Googla "magritte hegel" podpowiedź znajdzimy pod pierwszym z wyników wyszukiwania.
I believe whatever doesn't kill you simply makes you... stranger.
Awatar użytkownika
Davero
Posty: 880
Rejestracja: wt 07 lut 2006, 12:06
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Davero »

Dokładnie, ta gra ma zmuszać do poszukiwania odpowiedzi w płótnach malarza. Więc ja nie czynię jej zarzutu z zagadki z Heglem.

Faktycznie jednak nie zmusza, bo wszystkiego jest w niej na tyle mało, że gracz raczej zamiast włączyć Google użyje prewencyjnie wszystkiego na wszystkim i trafi.
Chciał(a)byś jakiejś zmiany na Przygodoskopie? Napisz TUTAJ lub TUTAJ :)
Awatar użytkownika
aegnor
Posty: 1133
Rejestracja: czw 05 maja 2005, 20:52
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: aegnor »

Davero pisze:Dokładnie, ta gra ma zmuszać do poszukiwania odpowiedzi w płótnach malarza. Więc ja nie czynię jej zarzutu z zagadki z Heglem.
Zarzut to za duże słowo. :)
Po prostu mamy różne oczekiwania względem gier. Ja preferuję gry o strukturze zamkniętej, tj. zawierające wszelkie potrzebne informacje na talerzu (chemiczne eksperymenty w PnTW), do wyczytania we wbudowanej encyklopedii (Aztec), albo zasugerowane w znajdowanych zapiskach (symbolika egipska z Nightlonga, zagadka robota na znajomość Verne'a w PnTW). Nie lubię odrywać się od gry i biegać do biblioteki w poszukiwaniu transkrypcji Kamienia z Rosetty, nordyckich run, azteckich piktogramów, schematów maszyn Leonarda czy (o zgrozo!) przepisu na ciasto owocowe. Wiedza ogólna to przydatna rzecz, ale nie powinna być od gracza wymagana ponad pewną miarę. :)

Zresztą, jak wspomniałem, zarzut to za duże słowo. Np. "Dark Eye" mi się szaleńczo podobało, choć do satysfakcjonującej gry wymaga znajomości literackich pierwowzorów. :)
Moje przygodówkowe granie czeka na wenę. Tymczasem zdarza mi się coś skrobnąć o klockach LEGO.
Awatar użytkownika
Davero
Posty: 880
Rejestracja: wt 07 lut 2006, 12:06
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Davero »

aegnor pisze:Nie lubię odrywać się od gry i biegać do biblioteki w poszukiwaniu transkrypcji Kamienia z Rosetty, nordyckich run, azteckich piktogramów, schematów maszyn Leonarda czy (o zgrozo!) przepisu na ciasto owocowe. Wiedza ogólna to przydatna rzecz, ale nie powinna być od gracza wymagana ponad pewną miarę. :)
Zagraj w Rippera :buhaha: - chyba powiesz: "skurcz". Sam z siebie. ;)
Chciał(a)byś jakiejś zmiany na Przygodoskopie? Napisz TUTAJ lub TUTAJ :)
Awatar użytkownika
tetelo
Posty: 1028
Rejestracja: czw 10 mar 2005, 12:35
Lokalizacja: Adrianopolis
Kontakt:

Post autor: tetelo »

Minuteman pisze:Chłopaki się nie chwalą, a pojawił się ciekawy artykuł Po drugiej stronie... Wrocławia
Chłopaki się nie chwalą, a twórca gry artykuł przeczytał.
Obrazek
Awatar użytkownika
Virgo C.
Posty: 1208
Rejestracja: pt 18 lut 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Virgo C. »

tetelo pisze:Chłopaki się nie chwalą, a twórca gry artykuł przeczytał.
Cóż, sam mu linka wysyłałem zaraz po umieszczeniu tekstu na głównej ;)
Mądrość nie z wiekiem przychodzi, a prawość nie tylko starcom jest znana
Obecnie gram: Back to the Future, Ratchet&Clank:4za1
Ostatnio ukończona: Costume Quest
Ostatnio przeczytane: Filip L. Tyrmand
Awatar użytkownika
Bzyk
Posty: 50
Rejestracja: wt 30 paź 2007, 15:33
Lokalizacja: Lubin/Wrocław/Warszawa
Kontakt:

Magritte już wkrótce

Post autor: Bzyk »

Witam wszystkich serdecznie!

Kłania się Marcin Drews, autor "Magritte". Spieszę z wyjaśnieniami, bowiem minęły terminy, a gra nie pokazała się w sieci. Otóż zadecydowały o tym dwie kwestie - przez ostatni czas zajęty byłem pisaniem książki i produkcją związanego z nią filmu. Drugą rzeczą jest fakt, iż czekam na nowy release engine'u AM, gdyż ma on ponoć rozwiązać kwestie niektórych bugów, co mojej grze może wyjść tylko na dobre.

Odświeżony silnik ma się ukazać na dniach, więc jeszcze w dniu jego premiery "Magritte" pojawi się w sieci, gdyż obecna wersja wzbogacona już została o wszystkie poprawki, na jakie wskazało mi szacowne grono "Przygodoskopu". :)

Pozdrawiam,
Marcin
Awatar użytkownika
aegnor
Posty: 1133
Rejestracja: czw 05 maja 2005, 20:52
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: aegnor »

Witamy na Przygodoskopie. :)
Jak wypadła obrona pracy?
Moje przygodówkowe granie czeka na wenę. Tymczasem zdarza mi się coś skrobnąć o klockach LEGO.
Awatar użytkownika
Bzyk
Posty: 50
Rejestracja: wt 30 paź 2007, 15:33
Lokalizacja: Lubin/Wrocław/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bzyk »

A dziękuję, bardzo dobrze. :) Praca, jak i jej obrona, zostały ocenione na 5. :)
Luminous beings are we, not this crude matter...
Awatar użytkownika
aegnor
Posty: 1133
Rejestracja: czw 05 maja 2005, 20:52
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: aegnor »

Bzyk pisze:A dziękuję, bardzo dobrze. :) Praca, jak i jej obrona, zostały ocenione na 5. :)
W takim razie przyjmij serdeczne gratulacje.
Czekamy teraz na finalną wersję "Magritte" i kolejne projekty. :)
Moje przygodówkowe granie czeka na wenę. Tymczasem zdarza mi się coś skrobnąć o klockach LEGO.
Awatar użytkownika
jackowsky
Posty: 2299
Rejestracja: wt 22 lut 2005, 10:43
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: jackowsky »

Witam, również. I - oczywiście - gratuluję. A jak wyglądała - pytam z ciekawości - obrona pracy. Egzaminatorzy zagrali?
Ostatnio skończone: Monolith PL (80%), Baldur's Gate 3 PL (80%), Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit PL (60%), Alter Ego PL (50%), Boxville (60%)
ODPOWIEDZ