Jeśli chciał(a)byś pochwalić się własną, własnoręcznie zaprojektowaną, zaprogramowaną i/lub narysowaną grą - nie mogłeś(aś) trafić lepiej.

Moderatorzy: Elum, aegnor, jackowsky

Awatar użytkownika
Ascovel
Posty: 277
Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Frantic Franko

Post autor: Ascovel »

Hej,

Zapraszam do spróbowania świeżutkiego dema świetnej gry Frantic Franko niejakiego Igora Hardy.

Demo przedstawia fragment gry, w którym żądny zemsty krasnolud trafia do ciemnego lasu, gdzie spotyka fruwajacego baloniarza i znajduje kaktus o niezwykłych właściwościach.

Dwa alterantywne linki: jeden i dwa.
Awatar użytkownika
Elum
Posty: 2535
Rejestracja: pt 18 lut 2005, 18:52
Lokalizacja: Schwientochlowitz

Post autor: Elum »

W każdym wątku jest tak, że ktoś musi zacząć pierwszy.

Myślałem o tym żeby coś na temat dema napisać jeszcze zanim założyłeś ten wątek ale chciałbym je najpierw skończyć. Dlatego w międzyczasie ponarzekam tylko na wygląd (co w sumie mogłem zrobić już wcześniej :P). Po pierwsze - nie mogę się przyzwyczaić do tego wielkiego kursora. Cały czas mam wrażenie, że jednak lepiej by wyglądał gdyby był o połowę mniejszy. Po drugie - kolorystyka postaci. Może dało by się przy pomocy paru sztuczek (efekt ręcznego pokolorowania?) trochę bardziej upodobnić bohaterów do stylu lokacji? Może nie jest jeszcze na to za późno? IMO gra sporo by na tym zyskała. Choć to naturalnie kwestia gustu.
Awatar użytkownika
Ascovel
Posty: 277
Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ascovel »

Dzięki za ruszenie wątku z zastoju. :)

Nad kursorem pomyślę. Nikt inny jak dotąd na niego nie narzekał (może z nieśmiałości ;)), ale może warto by go w ogóle zrobić bardziej charakterystycznym.

Co do modyfikacji spritów, to trochę wzdragam się przed nakładem dodatkowej pracy, jaka się z tym wiąże (np. po dodaniu efektów sprity dostają aureoli, którą potem trzeba manualnie usuwać). Zresztą gra po dodaniu sztuczek może już nazbyt trącić photoshopem, a w rozdzielczości 640x480 stylizacja spritów może również prowadzić do ich kiepskiej czytelności.

Generalnie jakby mi się team do robienia gry powiększył, to na pewno pomyślałbym o jakichś nowych bajerach wizualnych. A tak to trochę szkoda czasu.
mendosa
Posty: 382
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 17:22

Post autor: mendosa »

Popieram Eluma w kwestii kursora, toż on wielgachny - za duży. Ale jakby musiał zostać taki duży, to może przerobić go na ... topór ;) . Ponieważ jestem ślepy, więc o kolorystyce się nie wypowiem, jedno mnie za to zdumiało - nie znalazłem opcji wyjścia z gry - ciekawe, czy to moja nieuwaga, czy też jakiś niedomóg programu?

Sam sposób rozgrywki - interesujące są te możliwości rozwoju umiejętności, czy możliwość rozwiązania problemu na kilka sposobów, aczkolwiek mnie to nieco trąca RPG, i jakoś tego nie lubię. Co nie oznacza, iż nie jest to ciekawe, oczywiście.
mendosa = konik szachowy
wickerman
Posty: 8
Rejestracja: sob 14 maja 2005, 22:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wickerman »

<ciach>

Post do usunięcia;) nie wiem jak to zrobiłem, ale w jednym poście zawarłem zmiksowane trzy wiadomości przeznaczone na różne fora i dopiero teraz się zorientowałem że to poszło./.. Sorki za zamieszanie :-P

I fakt - celem było rozpoczęcie wątku o Ceville. Jak widać sam mam trudności z nadążaniem za swoimi myślami;)
Ostatnio zmieniony śr 05 sie 2009, 00:07 przez wickerman, łącznie zmieniany 2 razy.
- Great news, Michael! Dad wasn't crushed to death!
- Was there a risk of that...?
Awatar użytkownika
Davero
Posty: 880
Rejestracja: wt 07 lut 2006, 12:06
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Davero »

Wickerman, ostatnio mam trudności za nadążaniem za myślami forumowiczów ;), więc zapytam w celu potwierdzenia: Twój post dotyczy w całości Ceville, nie Frantic Franko? Jeśli tak, to przeniosę i zapoczątkuję nim nowy temat, bo o małym tyranie jeszcze nie rozmawialiśmy :). Jeśli nie - nic nie rozumiem :P.
Chciał(a)byś jakiejś zmiany na Przygodoskopie? Napisz TUTAJ lub TUTAJ :)
Awatar użytkownika
Ascovel
Posty: 277
Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ascovel »

mendosa pisze:Popieram Eluma w kwestii kursora, toż on wielgachny - za duży. Ale jakby musiał zostać taki duży, to może przerobić go na ... topór ;) . Ponieważ jestem ślepy, więc o kolorystyce się nie wypowiem, jedno mnie za to zdumiało - nie znalazłem opcji wyjścia z gry - ciekawe, czy to moja nieuwaga, czy też jakiś niedomóg programu?
Ok, ok... kursor zostanie pomniejszony do pełnej wersji. Tzn. najpierw zupdatuję demo i zobaczę, czy nikt nie bedzie narzekał, że się zrobił za mały. Ja tam zawsze lubiłem duże.
mendosa pisze:Ponieważ jestem ślepy, więc o kolorystyce się nie wypowiem, jedno mnie za to zdumiało - nie znalazłem opcji wyjścia z gry - ciekawe, czy to moja nieuwaga, czy też jakiś niedomóg programu?
A po co chciałeś wychodzic z gry? ;) W każdym razie wyjść można kombinacjami: Ctrl+Q, Alt+X
Awatar użytkownika
Ascovel
Posty: 277
Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ascovel »

Zmieniłem kursor na mniejszy, jakby ktoś chciał spróbować zagrać ponownie. Nową wersję można ściągnąć pod tym samym adresem (link w pierwszym poście).


...Acha, dodałem też głosy postaci, nowych animacji, bajerów, przerobiłem interfejs, część zagadek itp.
Awatar użytkownika
Elum
Posty: 2535
Rejestracja: pt 18 lut 2005, 18:52
Lokalizacja: Schwientochlowitz

Post autor: Elum »

Szczerze? Wolę wersję "dyskietkową", bez podłożonych głosów. 8)
Awatar użytkownika
Ascovel
Posty: 277
Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ascovel »

Bo mniej zajmuje, czy głosy ci nie przypadły do gustu?

Na pewno bez sensu jest zmuszać ludzi do ściągania głosów na siłę - wersja "dyskietkowa" pojawi się również dla pełnej gry.
Awatar użytkownika
Elum
Posty: 2535
Rejestracja: pt 18 lut 2005, 18:52
Lokalizacja: Schwientochlowitz

Post autor: Elum »

Powiedzmy, że nie drażni mnie głos Fruwacza. Głos głównego bohatera natomiast brzmi stanowczo zbyt młodo. I niewinnie. ;) Trochę mi to psuje odbiór gry, dlatego na chwilę obecną jestem za wersją "light".
Awatar użytkownika
Ascovel
Posty: 277
Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ascovel »

Na początku zastanawiałem się rzeczywiscie nad obniżeniem głosu głównego bohatera - testy brzmiały bardzo fajnie. Zanim sie jednak za to wziąłem, zdążyłem się jednak przyzwyczaić do oryginalnego głosu. Jeszcze pomyślę nad ostateczną wersją.
Awatar użytkownika
Ascovel
Posty: 277
Rejestracja: pn 02 lut 2009, 17:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ascovel »

Nie to żebym się jakoś specjalnie chwalił, ale demo Franka zdobyło nagrodę podczas AGS Awards 2009. Znaczy się musi być naprawdę dobre. :)
ODPOWIEDZ