Moderatorzy: Elum, aegnor, jackowsky

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
Posty: 391
Rejestracja: pt 18 lut 2005, 17:26
Kontakt:

[18.08.16] Zamiast głodu będą koszmarki

Post autor: Redakcja »

O szwedzkim zespole Tarsier Studios po raz pierwszy zrobiło się głośno mniej więcej dekadę temu za sprawą The City of Metronome. Zaprezentowany na targach E3 2005 prototyp gry, wyglądający jak genetyczna krzyżówka Psychonats z The City of Lost Children, niewątpliwie zwracał na siebie uwagę. Problem w tym, że nie zwrócił wystarczającej uwagi potencjalnych wydawców. Problem tym większy, że startująca firma, bez dorobku i finansowego wsparcia, nie była w stanie samodzielnie przekształcić ambitnego pomysłu w pełnowymiarową grę. W rezultacie, około 2007 roku The City of Metronome zawieszono na czas nieokreślony, a Tarsier Studios, by utrzymać się na powierzchni, przez kolejne lata produkowała głównie gramasowe pomyje.

Niespodziewanie, w ubiegłym roku, firma zaanonsowała nowy, autorski projekt - hybrydę pod roboczym tytułem Hunger. Już wtedy trudno było oprzeć się wrażeniu, że ma on z Metronome sporo wspólnego. Wprawdzie młodzieńca w filcowej czapce zastąpiła dziewczynka w pelerynie przeciwdeszczowej, a akcja z miasta przeniosła się do podwodnego kompleksu, ale reszta w gruncie rzeczy niewiele się zmieniła. Historia inna, a świat jakby ten sam. I nadal kojarzy się z twórczością Jean-Pierre Jeuneta i Marca Caro. Może nawet bardziej:

Obrazek

Obrazek

Tuż przed tegorocznymi targami Gamescom zaprezentowany został odświeżony teaser oraz pokazujący nieco więcej trailer Hung... Niestety gra zmieniła tytuł, na bardziej banalny - Little Nightmares. Czy dlatego, by zwrócili na nią uwagę również gracze, którzy kojarzą Tarsier Studios przede wszystkim z konwersji/dodatków do Little Big Planet? Nieistotne, tytuł to przecież sprawa drugorzędna. Najważniejsze, że zespół Tarsier Studios w końcu robi grę po swojemu. Taką, o jakiej marzył od samego początku.

Obrazek

Nowinkował Elum
ODPOWIEDZ