Kulisy produkcji
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Kulisy produkcji
Opracował Elum

Prace nad Gilbertem Goodmate'em ruszyły w 1996 roku. Co istotne, początkowo gra powstawała przede wszystkim z myślą o Amigach, których miłośnikami byli twórcy. W 1998 roku amigowa wersja Gilberta doczekała się grywalnego dema, niestety niedługo potem firma Prelusion postanowiła ją anulować. Zapewne głównym powodem takiej decyzji była gasnąca w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych popularność Amig. Ponadto gra wyglądała zbyt archaicznie, aby konwertować ją na PC. Ponieważ nie miałaby szans w rywalizacji w ówczesnymi PeCetowymi przebojami, musiała zostać przebudowana praktycznie od podstaw. Ostatecznie otrzymała zupełnie nową oprawę audiowizualną w oparciu o nowy silnik. Co ważne, elementy takie jak fabuła/scenariusz, zagadki itp. nie uległy zmianie. Poniżej - screeny z pierwotnej wersji amigowej/dyskietkowej oraz porównanie wybranych lokacji z wersją finalną:







Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.