
Prace nad Obsidianem ruszyły w 1994 roku. Na pomysł stworzenia gry wpadli pracujący wówczas w Rocket Science Games panowie Rich Cohen i Mark Sullivan. Obaj wywodzili się z Industrial Light & Magic (Cohen pracował wcześniej m.in. przy "Terminatorze 2", Sullivan był jednym z nominowanych do Oscara za efekty specjalne w filmie "Hook"), obaj też dość szybko odeszli z Rocket Science, na długo przed premierą gry.

Do premiery - w grudniu 1996 roku - gra przeszła sporą metamorfozę. Wczesny prototyp Obsidiana był siłą rzeczy znacznie bliższy pierwotnej wizji Cohena i Sullivana. Zauważalnie zmienił się ekran tytułowy. Poniżej, kolejno - wersja pokazywana w roku 1994, wersja w wysokiej rozdzielczości promująca grę w roku 1995, wersja ostateczna (z dodanym wodospadem), w pierwszym zwiastunie filmowym (po prawej stronie wyraźnie widoczna sylwetka tajemniczej postaci) oraz ta sama scena w finalnej wersji gry (niestety bardzo uproszczona):

Jeszcze większą ewolucję przeszła scena z ogromnym, mechanicznym pająkiem "pożerającym" swoją ofiarę. Na grafikach koncepcyjnych ofiarą była postać humanoidalna, w pierwszym zwiastunie filmowym humanoida zastąpiono małym robotem, w finalnej wersji zaś "pożerany" jest prowadzony przez gracza bohater (scena ukazana jest w widoku pierwszoosobowym).