Recenzje - P
Elum, 17 maja 2021

(...) Bardzo w Papeturze podoba mi się też to, że jest to kolejna wydana ostatnio - po Zniw Adventure - przygodówka tworzona przez mieszkańca Bytomia. I chyba nie ostatnia, zważywszy na zapowiedziany w ubiegłym roku film interaktywny Killing Stream, którego akcja umiejscowiona została w... zabytkowej Elektrociepłowni Szombierki.
Aegnor, 2007

Elum, 19 października 2007

(...) Szczegół, która odróżnia Paradise od Syberii to na pewno miejsce akcji. Wpadające za kołnierz płatki śniegu zastąpione zostały tu wszechobecnym piaskiem. Inna jest architektura i przyroda odwiedzanych miejsc.
Aegnor, 24 kwietnia 2006

(...) Czy jako dziecko byłeś przekonany, że przestrzeń pod Twoim łóżkiem zamieszkuje nienazwany potwór? Jeśli teraz pobłażliwym uśmiechem kwitujesz dawne lęki, jesteś w poważnym błędzie, a Twoje kapcie w równie poważnym niebezpieczeństwie.
Elum, 2015

Davero, 5 września 2006

(...) Gra jest opatrzona znakiem "od lat 18". Twórcy pozwolili więc sobie na próbę zastosowania w praktyce maksymy "sex sells". Mamy więc tu dwa filmiki z "momentami". Ale jeśli komuś spodobał się ten drugi, to ja radzę odwiedzić lekarza. Bo wpisuje się on raczej w klimat grozy niż zmysłowych uniesień.
Elum, 2015

Davero, 14 września 2006

(...) Druga część Phantasmagorii zwróciła jednak moją uwagę tym, że praca aktorów w niej występujących pozytywnie odróżniała się od standardu, z którym miałem dotąd do czynienia w grach video. Wiarygodne i naturalne - tak bym w większości wypadków określił zachowanie aktorów, które widzimy na ekranie.
Galador, 28 października 2003

(...) Pielgrzym jest grą przestarzałą pod względem graficznym, o nieciekawej zawartości fabularnej oraz zupełnie przeciętnych zagadkach. Miłośnicy średniowiecza znajdą w nim muzykę z tego okresu oraz całkiem bogatą encyklopedię, jednak to w zasadzie wszystko, co gra ma do zaoferowania.
Elum, 23 marca 2022

(...) Każda z postaci ma swój maleńki cel, do którego dąży. A przy tym posiada specyficzne cechy, co pozwala rozwiązywać problemy na różne sposoby. Zbój poradzi sobie tam, gdzie pozostałym zabraknie siły. Stara baba częściej spróbuje użyć podstępu. Zaś królewna... no cóż, zazwyczaj będzie bezużyteczna.
Aegnor, 2007

Galador, 20 marca 2004

(...) Nie jest to dzieło powalające na kolana, jednak wizyta w podziemnym świecie dostarcza sporo rozrywki. Można powiedzieć, że gra ta jest ubogim krewniakiem Syberii, który odstaje od niej właściwie pod każdym względem, ale jak mogłoby być inaczej, skoro kopia nigdy nie jest lepsza od oryginału.
Aegnor, 2007
Elum, 2007

Davero, 13 lutego 2007

(...) Nie wiem dlaczego, ale nawet kilkukrotne podchodzenie do niektórych zagadek nie irytowało mnie w tej grze, a cierpliwości nieraz mi brakuje. Voyage wciąga mimo braku prawdziwie interesującej historii.
Aegnor, 29 listopada 2006

(...) Mimo, że główny bohater ma pełną świadomość nadchodzącego kataklizmu, ostatniego wieczora zajmuje się tak poważnymi rzeczami jak łowienie dla swojego gospodarza kolorowych rybek. Zagadki w przytłaczającej większości są irracjonalne, nieciekawe, wplecione w grę na siłę, a zrealizowane nieudolnie.
Virgo, 2007

Czaju, 29 czerwca 2003

(...) Jeśli macie ochotę poprowadzić śledztwo w domu opieki, którego pensjonariusze cierpią na zaćmienie umysłowe, gadają od rzeczy i mają poważne problemy z koordynacją ruchową, to dobrze trafiliście. Jeśli wierzyć autorom Post Mortem i ekipie lokalizacyjnej z Cenegi, takim właśnie miejscem był Paryż końca lat 20-tych.
Aegnor, 2007
Elum, 2007
Kamiko, 2010

Davero, 29 grudnia 2006

(...) Sympatyczna pieguska o falowanych kruczoczarnych włosach, z chusteczką na głowie, nowoczesnym zminiaturyzowanym telefonem na ręce i hartem ducha... Wyrzucona na brzeg nieznanej wyspy... Regaty przegrane, łódź stracona... Jak wrócić do domu?
Elum, 5 grudnia 2012

(...) Przechodząc grę za pierwszym razem można sporo rzeczy, dialogów, zagadek, a nawet lokacji ominąć i mimo to pomyślnie dobrnąć do końca. Warto potem zagrać po raz drugi, aby wypróbować wszystkie opcje, skupić się na detalach i niuansach (np. dlaczego statek Horatio nazywa się UNNIIC?), co daje kolejne godziny wyśmienitej przygody.
Elum, 14 lutego 2023

(...) W oczy od razu rzuca się oprawa graficzna zgodna z pierwowzorem. Choć do 2003 roku branżą gier niemal całkowicie zawładnęła ówczesna moda na trójwymiar, lokacje i przyjaciele Prosiaczka narysowani są jak w filmie.

Copyright (c) Przygodoskop. Wszelkie prawa zastrzeżone.