Rzut okiem
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Na co warto rzucić okiem...
Elum, 27 czerwca 2004

Pamiętacie jeszcze The Dig? A Curse of Monkey Island? Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się na kogo zwalić odpowiedzialność za rewelacyjną oprawę graficzną tych kultowych przygodówek LucasArts, dziś mam dla Was krótką i konkretną odpowiedź - Bill Tiller. To właśnie temu grafikowi, którego kariera w LEC rozpoczęła się od pracy przy The Dig, udało się dopieścić wygląd kilkudziesięciu lokacji trzeciej części Małpiej Wyspy niemal do perfekcji.

Przedwczoraj, po kilku latach "milczenia", Bill Tiller postanowił pokazać światu swoje najnowsze dzieło. Zaraz, zaraz. Czy to oznacza...

...NOWĄ PRZYGODÓWKĘ LUCASARTS?

Na szczęście nie. Tak się bowiem szczęśliwie złożyło, że Bill (podobnie jak i kilkudziesięciu innych zdolnych i kreatywnych) nie pracuje już w LucasArts. Jego nowym źródłem dochodów jest Autumn Moon Entertainment - młoda firma, której logiem oznaczona ma zostać jedna z ciekawiej zapowiadających się w chwili obecnej klasycznych przygodówek point & click - A Vampyre Story.

Szczena opadła? Po więcej informacji na temat tego ambitnego projektu, na który niestety będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, odsyłam do czerwcowego numeru The Inventory oraz na oficjalną stronę Autumn Moon.

"TAK! MY TEŻ PRACOWALIŚMY W FIRMIE GEORGE'A"

Wiem, że to może zabrzmi zbyt pięknie, ale fakty są faktami. Otóż Autumn Moon Entertainment nie jest jedyną firmą, która powstała "na zgliszczach" LEC, a która zadeklarowała chęć tworzenia w przyszłości klasycznych gier przygodowych. Tell Tale Games to studio, w którego skład wchodzą członkowie ekip odpowiedzialnych między innymi za Grim Fandango, Escape from Monkey Island i śp. Sam & Max: Freelance Police. Czyli może jednak "śmierć" giganta nie poszła na marne?

Przypomnijmy, że jest też jeszcze przecież Double Fine Productions, "dziecko" Tima Shafera, który całkiem niedawno rozstał się z Microsoftem. Kto jak kto, ale Tim i większość Grim Team to "duet", którego w żadnym wypadku nie należy ignorować.

BEST OF E3 2004 - AND THE WINNER IS...

Dreamfall !!! Kontynuacja The Longest Journey została wyróżniona tytułem "Best Adventure Game of E3" między innymi przez Gamespot, IGN i Gamespy. I o to chodzi!

SZNURKI, SZNURKI...

Co łączy ze sobą Fahrenheit i Niburu? Ano to, że obie gry doczekały się wreszcie swoich oficjalnych stron internetowych. Pierwszą z nich znaleźć możemy pod adresem www.fahrenheitgame.com, drugą natomiast... no kto zgadnie? :) TAK! Oczywiście - www.nibiru(myślnik)game.com

THE BLACK MIRROR PL - JEST SZANSA?

Tak przynajmniej twierdzi Martin Malik z Future Games w wywiadzie udzielonym niemieckiemu serwisowi Adventure Treff:

"Gra wkrótce zostanie wydana w Grecji, Izraelu, Polsce, na Węgrzech oraz w kilku innych regionach."

Polskie źródła jak na razie na ten temat milczą. Cóż, miejmy nadzieję, że coś z tego będzie.

CENEGA "ŚCIEMNIA"... GRACZE CZEKAJĄ

Nie, nie twierdzę że Cenega to zła firma. Po prostu czasem nie dotrzymuje obietnic. Tak było (i nadal jest) między innymi z Syberią 2. Gra miała mieć swoją polską premierę w czerwcu. I co? I nic. W pierwszych dniach miesiąca firma, tak po prostu, przesunęła datę premiery gry na... sierpień. Nie, nie mam pretensji. Na razie. Ale jeśli w sierpniu usłyszę choćby słówko o wrześniu, mogę się zrobić nieprzyjemny.

Żeby nie było, że tylko narzekam, muszę przyznać, że Cenega całkiem sprawnie uwinęła się z Westernerem. Gra dotarła na półki 16 czerwca i w chwili obecnej można ją kupić za niecałe 100 zł.

EXCLUSIVE - TERRY PRATCHETT PRACUJE NAD DISCWORLDEM 4?

Na zakończenie jak zwykle coś specjalnego. Otóż podczas spotkania na czacie Wirtualnej Polski (które miało miejsce 1 czerwca) Terry Pratchett zdradził, że prowadzone są rozmowy na temat kolejnej części gry z serii Discworld! Niestety, mimo kilkukrotnych prób Bartolomeo, moderatorzy WP (których w tym momencie NIE pozdrawiamy) nie dopuścili jego bardziej szczegółowych pytań, dlatego też nie wiemy czy kolejna część będzie, podobnie jak wcześniejsze, przygodówką, czy może strategią lub cRPG'iem z elementami symulatora czołgu. Nie wiemy też o którą z książek miałaby się ewentualnie opierać gra. W każdym razie trzymamy kciuki.


Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.