Rzut okiem
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Na co warto rzucić okiem...
Elum, 18 sierpnia 2005

Dlaczego Still Life, Moment of Silence, Nibiru i inne nowe gry przygodowe wciąż mają problemy ze znalezieniem polskiego dystrybutora? Bez paniki. My też nie wiemy. Dlatego zadajemy to pytanie Wam, w nowym konkursie Przygodoskopu. Szczęśliwy zwycięzca, wylosowany drogą losowania spośród członków redakcji, otrzyma specjalny kolekcjonerski egzemplarz kolekcjonerskiej edycji Arx Fatalis. Albo Dungeon Siege. Albo innej kultowej... przygodówki?

SERWIS GRY.ONET.PL RZĄDZI!!!

Kto im dyskretnie podpowie, że dodatek do gry MMORPG to w 10 przypadkach na 10 też MMORPG?

FAHRENHEIT: THE DEMO

Wstęp był przygnębiający, pora więc na coś bardziej optymistycznego - na przykład demo Fahrenheita! Mimo że jest całkiem spore (ponad 300MB, dostępne między innymi pod tym i tym adresem) i jednocześnie krótkie, naprawdę warto zagrać i przekonać się na własne oczy, jak Francuzi z Quantic Dream wyobrażają sobie przyszłość gatunku adventure. Mnie się taka przyszłość bardzo podoba.

A wszystkim, którzy już zdążyli rozłożyć demo na czynniki pierwsze polecam lekturę najnowszych wywiadów z Davidem Cage'em, oraz Guillaume de Fondaumiere (pierwszy, drugi i trzeci), a także nowych zwiastunów (pierwszy - zmontowany w formie teledysku grupy Unwritten Law i drugi - z muzyką Angelo Badalamentiego).

LEM SIĘ STARA

...i nie ma w tym stwierdzeniu ani odrobiny złośliwości z mojej strony. Chcę żeby to było jasne. Jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony postawą firmy LEM, która planuje wydać polską (kinową) wersję Fahrenheita już w tydzień po światowej premierze (która ma miejsce 9 września). Brawo!

DREAMFALL: THE ZWIASTUN

Cóż można powiedzieć. Pierwszy zwiastun Dreamfalla rozczarowuje. Miało być rewolucyjnie. Jest nudno i banalnie. I kropka. Czekamy na demo.

MIASTO METRONOME

The City of Metronome - tak brzmi roboczy tytuł niezwykle ambitnego projektu grupy Szwedów ukrywających się pod pseudonimem Team Tarsier. Zaprezentowany na zamkniętym pokazie podczas tegorocznych targów E3 prototyp gry robi wrażenie. Na dodatek wiele wskazuje na to, że będzie miał on z gatunkiem adventure sporo wspólnego. Jeśli tylko potencjalni wydawcy nie przestraszą się oryginalnej i mrocznej oprawy (przypominającej momentami "Miasteczko Halloween" Tima Butrona), oraz nietypowego sposobu prowadzenia rozgrywki (walka i rozwiązywanie zagadek przy pomocy dobierania odpowiednich dźwięków), pełnej wersji "Miasta Metronome" na półkach sklepowych powinniśmy spodziewać się... niestety najwcześniej w 2007 roku.

W chwili obecnej obejrzeć możemy za to kilkanaście udostępnionych na oficjalnej stronie Metronome grafik, screenshotów, krótki teaser, a także nagrany przez jednego z fanów zapis prezentacji gry podczas E3 Expo 2005. Jest również coś dla amatorów czytania - wywiady z Andreasem Johnssonem (pierwszy w wersji francuskiej i angielskiej, drugi po angielsku, trzeci po polsku), oraz z Pelle Bergmanem (english).

KOŚCI ZOSTANĄ RZUCONE...

...już we wrześniu bieżącego roku. Pierwszy rozdział Bone - debiutanckiej przygodówki Dana Connorsa i Spółki dzięki systemowi TellTale Now dostępny będzie bezpośrednio ze strony TellTale. Naturalnie bez drobnej opłaty się nie obejdzie (jak podają wiarygodne źródła drobna opłata za 50MB plik z grą wynosić będzie około 20$).

Całkowicie za darmo natomiast gracze już dziś mogą zapoznać się z gorącym zwiastunem, oraz świeżą porcją screenów, którymi developerzy w regularnych odstępach czasu bombardują oficjalną stronę internetową serii.

KOLEJNY PROJEKT Z KORZENIAMI W LUCASARTS?

W pewnym sensie tak. Produkcję Ankh - powstającej w niemieckim studiu Deck13 trójwymiarowej przygodówki osadzonej w świecie starożytnego Egiptu, dzielnie wspiera bowiem ekipa (z większym stażem i doświadczeniem) TellTale. O efektach tej współpracy przekonać się będziemy mogli najprawdopodobniej w czwartym kwartale tego roku. Tymczasem autorzy udostępnili zainteresowanym krótki teaser promocyjny. Całkiem sympatyczny.

A PROPOS LUCASARTS

Joe White - jeden z animatorów Sam & Max: Freelance Police umieścił na swojej stronie internetowej kilka "premierowych" scenek z anulowanej przygodówki. Fajne. Ale tego i tak nic nie przebije.

A NA E3 EXPO 2005 POKAZYWALI GRY

Podobno jakiś developer, pracujący nad jakąś przygodówką nie lubi Just Adventure. A Charles Cecil nosi okulary. I to w sumie byłoby na tyle w temacie obszernej relacji z tegorocznych targów E3 autorstwa "largest and most visited adventure site on the internet".

TELEEXPRESS

Premiera piątej (jak zapewnia Rand Miller ostatniej) części Mysta o podtytule End of Ages się zbliża. Zwiastuny sie wysypują. Ich komplet znaleźć można między innymi pod tym adresem.

Z kolei Autumn Moon Entertainment - developer A Vampyre Story zaprezentował na swojej stronie internetowej pierwszy screenshot z w pełni trójwymiarową główną bohaterką gry (dla porównania - ta sama lokacja wcześniej). Bardzo ładnie, ale czy tylko ja mam wrażenie, że nowa Mona o mały włos, a zahaczyłaby o kamerę?

Posiadaczy dobrej jakości drukarek zainteresować powinna premiera drugiej części kalendarza Lost Paradise na rok 2005 (wersja w wyższej i w niższej rozdzielczości). A tak nawiasem mówiąc, wielka szkoda że gra nigdy się nie ukaże. Wprawdzie autorzy z White Birds Productions przebąkują coś o łudząco podobnej do niej Paradise (planowana premiera - pierwszy kwartał 2006), ale ja bym im tam nie wierzył.

REEDYCJE(A) I PREMIERY(A)

Informacje z kraju. Lipcowy Play zaskoczył graczy pełną wersją Salammbo. Firma Nicolas Games zaskoczyła wszystkich kompletnym brakiem znajomości gier, które wydaje na polskim rynku...

No chyba, że to ja jestem w błędzie i Midnight Nowhere to (od dzisiaj) rasowy survival horror.

ARCHIWALIA

Osiemnaście lat, a jak z bicza strzelił! Koniec sielanki! Pora wejść w dorosłe życie, zacząć szukać pracy... ciekawe jaką pracę mogłaby znaleźć gra komputerowa?

Z okazji osiemnastych urodzin Maniac Mansion - pierwszej przygodówki point & click (przypomnijmy - drugi był Zak McKracken), prestiżowy magazyn Edge przygotował interesujący artykuł z cyklu "the making of" opisujący kulisy produkcji tej, co tu dużo mówić, jednej z najbardziej przełomowych gier w historii. Lektura obowiązkowa!

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.