Rzut okiem
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Na co warto rzucić okiem...
Aegnor, Davero, Jackowsky i Virgo, 10 lipca 2007

Redakcja: Lipiec trwa już od jakiegoś czasu, jednak niektórzy z nas ciągle zmagali się z sesją, niektórzy wyjechali na zasłużone wakacje, a innych prześladował ciągły pech lub walczyli ze skurczem. Oto jednak oddajemy wam krótkie podsumowanie wydarzeń czerwca i początku lipca w światku gier przygodowych.

TA POLSKA PRZYGODÓWKA

Virgo: Jak informowaliśmy miesiąc temu firma City Interactive stworzyła zespół złożony z byłych pracowników Detalionu (twórców m.in Schizm i Sentinela), który pracuje nad nową grą.

Aegnor: Znamy już tytuł pozycji, nad którą pracuje "przygodówkowy" zespół CI. Owoc ich pracy nazywać się będzie Art of Murder: FBI Confidential (nie zapowiada się by gra miała mieć tytuł polski). Wcielimy się w niej w postać agentki FBI, która ma zbadać tajemnicze morderstwa. Jak to bywa w podobnych przypadkach (w grach, rzecz jasna) okazuje się, że akty zbrodni mają rytualny charakter, ciała są bowiem okaleczane osobliwym narzędziem, a serca ofiar usuwane. W grze nie może zabraknąć też egzotycznych lokacji - poza Nowym Jorkiem odwiedzimy Cusco i zawędrujemy na skraj amazońskiej dżungli.

Wszystko wygląda bardzo typowo, pozostaje liczyć na przemyślane zagadki, spójny klimat rozgrywki i dopracowaną narrację. Twórcy mają sporo doświadczenia, więc możemy być dobrej myśli. Premiera zapowiadana jest na IV kwartał tego roku.

SAM I MAX BĘDĄ MÓWIĆ "CHRZĄSZCZ BRZMI W TRZCINIE"

Virgo: W poprzednim rzucie okiem zastanawialiśmy się na tym, czy - a jeśli tak to kto - wyda w naszym kraju sezon pierwszy przygód zwariowanych detektywów. Zaszczyt ten przypadnie firmie CD Projekt, która planuje premierę pierwszego sezonu sequela klasyka za stajni LucasArts jeszcze w tym roku. Gra ma być całkowicie zlokalizowana i kosztować 99 zł. Jednak pod wpływem fanów CDP ogłosił, że Sam i Max ostatecznie trafią do sklepów w podwójnej wersji językowej. Salomonowe rozwiązanie, a jeśli będzie można przy tym jeszcze mieszać wersje, jak to miało miejsce np. w pierwszym wydaniu Myst III nie znajdzie się już chyba nikt, kto mógłby narzekać (nie licząc tych, którzy dwóch zwariowanych zwierzaków miłością nie darzą). Jak podało CDP w pudełku z grą znajdzie się także dodatkowa płyta CD z materiałem "making of", concept artami, ścieżką muzyczną, plakat z gry autorstwa Steve'a Purcella (z autografem) oraz opis przejścia wszystkich epizodów.

Oprócz tego twórcy ich przygód z Telltale pochwalili się jakiś czas temu sporym zastrzykiem finansowym jaki otrzymali. Należy się więc spodziewać, że na pierwszy epizod drugiego sezonu nie będziemy czekać zbyt długo. A jeśli ktoś miałby ochotę wygrać "some sweet swag with an official Sam & Max Prize package" to zapraszamy na oficjalną stronę pierwszego sezonu gry.

PATOLOGICZNE KRYMINALNE ZAGADKI

Idąc za ciosem Cenega umieściła w swoim planie wydawniczym dwie kolejne części CSI, stworzone już przez ekipę Telltale Games. Pierwsza z nich - CSI: 3 Dimensions of Murder ma ukazać się już 3 sierpnia tego roku. Osoby przyzwyczajone do dotychczasowej ceny gier spod znaku CSI czeka niemiła niespodzianka - część czwarta ma kosztować w Polsce 79,90 zł i jak na razie tyle o niej wiadomo. Oprócz tego jeszcze w tym roku (gra ma światową premierę we wrześniu) pojawić ma się w rodzimych sklepach druga produkcja tej firmy - Hard Evidence. W tym przypadku nieznana jest także cena. Można mieć więc nadzieje, że będzie ona niższa niż owe 80 zł bez 10 groszy.

Oprócz tego Cenega jeszcze w lipcu (20 konkretnie), wyda rosyjską Pathologic (w oryginale Mor.Utopia). Cena gry aż zachęca do kupna - 14,90 zł to naprawdę małe pieniądze. Obraz psuje jedynie fakt, że gra ma być sprzedawana w angielskiej wersji językowej. Szkoda, naprawdę szkoda.

Davero: Zwłaszcza, że wersja angielska stanowi podobno klasę sama dla siebie w dziedzinie translatorskiego partactwa; anglojęzyczni gracze podejrzewają wręcz, że twórcy do tłumaczenia Mor.Utopii użyli po prostu programu typu Systran.

Virgo: Cenega uruchomiła także w swoim sklepie preorder, w którym grę można nabyć już za 9,90 zł.

JAKI JEST NAJWIĘKSZY SEKRET ATLANTYDY?

W Polsce z pewnością jest nim data premiery The Secrets of Atlantis: The Sacred Legacy. Tym razem IQ Publishing podaje na swojej stronie, że ma to być lipiec. Za niedługo przestanę się zastanawiać kiedy, ale czy w ogóle gra ta doczeka się polskiej premiery. Światełkiem w tunelu czarnowidztwa jest to, że gra została w końcu dodana na stronie The Adventure Collection.

ĆWIERKAJĄ WRÓBELKI OD SAMEGO RANA...

Ostatnio były dość dobrze poinformowane więc oto garść nowych informacji od nich.

Przede wszystkim trwają prace nad tłumaczeniem dwóch epizodów gry Bone (od Telltale) oraz Ankh 2 (od Deck13). Niestety na razie brak informacji o tym, by ktoś planował te gry u nas wydać. Chociaż w przypadku Ankh może się OniGames znów skusi?

Drugą zaś informacją z dziobków sympatycznych ptaszyn jest to, że hurtownia Play planuje wydać u nas trzy pierwsze części serii Agon (autorów Yoomurjak's Ring) pod wspólnym tytułem Agon Mysterious Codex. Niestety ani planowanej daty premiery, ani też orientacyjnej ceny nie znamy (ale nie ma być zbyt wygórowana).

Davero: Wiemy natomiast, że dobiega końca jej tłumaczenie na język polski, a rozpoczynają się przymiarki do jego implementacji w grze. Termin więc - można powiedzieć - że już majaczy na horyzoncie.

W trakcie implementacji znajduje się już natomiast polonizacja Carte Blanche: For a Fistful of Teeth, najnowszej gry studia Absurdus, znanej dotąd z Eye of the Kraken (która aktualnie została udostępniona jako freeware więc jeśli ktoś jeszcze nie próbował, tu może ją ściągnąć. Carte Blanche to pierwszy epizod w serii o nieznanej jeszcze długości (zależnej pewnie od rozmiaru komercyjnego sukcesu), w którym wcielamy się w pewnego Montrealczyka z lat 20-tych poprzedniego stulecia. Gra jest nietypowa pod względem formalnym: czarno-biała, prezentująca świat gry w formacie kinowym 2,35:1, a opowiadana historia ma być utrzymana w klimacie filmów noir. Mocną stroną tego tytułu zdaniem zagranicznych recenzentów jest humor - niegłupi, ciekawy, nie omijający kwestii społecznych i politycznych. Resztę oceniają jednak już dużo gorzej. Przedstawiciel Play na naszym forum zapewnia, że tłumaczenie Carte Blanche powierzone zostało odpowiedniej osobie. Można więc liczyć, że w polskiej wersji największy atut przygodówki panów z Absurdus uda się zachować.

Nietypową formą cieszy oczy także inna produkcja związana z Montrealem - Vigil: Blood Bitterness. Z tej kanadyjskiej metropolii pochodzi bowiem jej producent - firma Meridian 4. Gra, poza nielicznymi niezbyt pochlebnie wypowiadającymi się o niej recenzentami, nie wywalczyła sobie jak dotąd - mam wrażenie - miejsca w świadomości fanów przygodówek. Kto jednak chciałby się z nią zapoznać może grę ściągnąć przez Steam za 7,95 USD.

A połączeniem klimatu noir z obsesjami miłośników Roswell zachęcać ma do rozwiązywania zagadek Aurora: The Secret Within. Na dodatek niedawny press-pack dotyczący tego tytułu informuje, że prowadzony przez gracza detektyw Pileggi przeżyje też podróż w czasie do... postnuklearnego roku 1997! Co za dużo to... się okaże. Na forum Adventure Maker, który jest silnikiem gry można pobrać wczesne beta demo, a na oficjalnej stronie (ale tylko w wypadku wybrania wersji włoskiej) - trailer. W wersji angielskiej i nieco zmodyfikowanej na Youtube. Twórcy obiecują wiele zakończeń, różne ścieżki prowadzenia dialogów, a patrząc oczami bohatera mamy mieć możliwość eksploracji trójwymiarowych pomieszczeń, interakcji z trówymiarowymi postaciami niezależnymi itp. itd. Mam wrażenie, że gdzieś to już słyszałem. Niemniej, gra ma mieć podobno premierę już 27 lipca więc kto chętny, będzie mógł niebawem się przekonać. Zwłaszcza jak zna włoski, bo wersje innojęzyczne są w planach, ale... kto to wie... może spisek ufoków je zatrzyma. W końcu Oni nie mogą sobie pozwolić na demaskację.

Ile to czasu czekaliśmy aż przybędzie do nas coś z przygodówkowego Bollywood zza Buga? Długo. Ale coś drgnęło.

Aegnor: Bo poza opisywanym szerzej w poprzednim Rzucie Okiem Jeżem Mgiełką Play zapowiada wydanie w sierpniu rosyjskiej gry Zwierzęta z Elektrowni. Jest to, jak wieść niesie, przygodówka point'n'click przesiąknięta czarnym jak smoła humorem, zwariowanymi bohaterami, niewybrednym językiem i zagadkami zakręconymi do granic absurdu. Przeznaczona jest tylko dla graczy dorosłych, co ze względu na obecność nagusieńkiej Mileny Lisicyny (rosyjskiej porno-gwiazdki) wcale nie dziwi. Gra będzie spolonizowana kinowo, usłyszymy rosyjskich lektorów (hurra!). Cena 19,99 zł, do kupienia w kioskach, hiperkmarketach, Empikach etc.

ŚLIZGAWKA U NICOLAS GAMES

Virgo: Z końcem czerwca na półki sklepowe trafiły pudełka z Runaway 2. Kto miał szczęście zamówić grę w preorderze (jak Jackowsky) otrzymał nowe przygody Briana już 26 dnia czerwca.

Jackowsky: Grę zamówiłem razem z Undercover: Operation Wintersun tylko raz płacąc za przesyłkę. Gdy zobaczyłem, że termin premiery tej drugiej gry został przesunięty na lipiec, zacząłem się obawiać, że dopiero wtedy poznam kolejne przygody Briana. Na pomoc przyszedł mi wydawca, który na swój koszt rozdzielił moje zamówienie, i tym samym mogłem się cieszyć grą już kilka dni przed oficjalną premierą. Wielkie dzięki. A wydanie? Jak to wydanie, normalne. Acha, dodali szczegółowy poradnik opisujący w jaki sposób przejść grę.

Virgo: Jak zostało wspomniane premiera Undercover w Polsce została przesunięta i obecnie gra ma trafić na półki sklepowe 20 lipca (zamawiając w preorderze nie tylko otrzymamy grę taniej ale i Daemonicę dorzucą gratis). Niestety to nie ostatnia zmiana planu wydawniczego firmy w najbardziej nas interesującym segmencie przygodówek. Barrow Hill spadł na sierpień, premiera drugiej części Tony'ego Tough zjechała na wrzesień. Także we wrześniu ma się ukazać Belief and Betrayal oraz Overclocked.

Davero: Overclocked w świecie zapowiadane jest już na październik 2007 lub nawet "early 2008" więc we wrześniu sobie co najwyżej w demo zagramy, a i to wątpliwa sprawa. Choć tym razem to nie wina rodzimego wydawcy.

Virgo: Z planu na ten rok wyleciało natomiast kompletnie A Vampyre Story. Przez jakiś czas informowano, że gra ukaże się w grudniu, jednak - jak ostatnio stwierdził Bill Tiller na AME Blogu oraz w wywiadzie dla serwisu Pro-G - nie jest takie pewne czy gra ukaże się zgodnie z planem na gwiazdkę (mowa oczywiście o premierze w świecie Zachodu).

WIĘCEJ WAMPIRÓW

Zresztą ww. ujawnił, że gdy tylko zakończone zostaną prace nad pierwszą częścią, natychmiast twórcy biorą się za drugą. I na tym się prawdopodobnie nie skończy. zdaniem Tillera powrót Mony do normalnego życia ma byś prawdziwą odyseją, a takiej w jednej, dwóch grach nawet opowiedzieć się nie da. Brzydko mi pachnie epizodami, a wam? Oprócz tego Bill rozwiał plotki, jakoby w projekt miałby być zamieszany Tim Burton (reżyser, któremu zawdzięczamy pierwszego "Batmana" z Michaelem Keatonem, "Gnijącą pannę młodą" czy "Charliego i fabrykę czekolady").

DRACULA PO RAZ TRZECI

Kheops zaś ujawniło fabułę trzeciej części Draculi (dwie poprzednie stworzyło Wanadoo). Tym razem nie będziemy kierować krokami Jonathana Harkera. Naszym alter ego będzie ojciec Arno Moriano, pełniący funkcję adwokata diabła w procesie beatyfikacyjnym zmarłej kobiety. Przybywa on do Transylwanii pierwszej połowy XX wieku, by na miejscu zbadać doniesienia o stygmatach, jakie miała przyszła błogosławiona. Szybko odkrywa, że znaki na ciele kobiety mają inne, nieboskie źródło.

KRĘTA I MROCZNA ŚCIEŻKA PRZED NAMI

Virgo: The Path to przygodówka zainspirowana bajką o Czerwonym Kapturku. Autorzy jednak nie przedstawią nam ugrzecznionej wersji, którą mamy czytały nam gdy byliśmy mali. Sięgneli oni do źródła tej historii i wszystko wskazuje na to, że wyjdzie im z tego pełnokrwisty horror. Screeny i artworki robią wrażenie. Teaser, do obejrzenia tutaj, zresztą też.

Davero: A jeśli już o horrorach mowa, może macie ochotę wcielić się w ducha? Możliwość taką zapewnia Ghost in the Sheet - gra ze stajni Cardboard Box Entertainment, producenta założonego przez dwóch Czechów (nasz południowy sąsiad na polu przygodówek urasta już właściwie do rangi istotnego gracza na skalę światową). Tytuł znajduje się już w fazie beta testów, umowy wydawnicze zostały już podpisane odnośnie do terenu Rosji i Niemiec (tam pod tytułem S.C.A.R.E). Gra jest FPP'owym point&clickiem, w którym poruszamy się od węzła do węzła - czyli w dziedzinie interfejsu nic rewolucyjnego. Ciekawym pomysłem jest jednak to, żeby wyposażyć alter ego gracza w specyficzne "duszne" umiejętności typu telekineza, czy robienie hałasu na odległość. Nimi to trzeba będzie się nierzadko posługiwać, aby osiągnąć cel. Mniej natomiast ma być klasycznych zagadek ekwipunkowych. Ci, którzy mieli już okazję rzucić okiem na grę twierdzą, że opowiadanej historii Ghost in the Sheet także nie musi się wstydzić.

SCRATCHES PO RAZ KOLEJNY

Virgo: Twórcy Scratches po wydaniu wersji Director's Cut poszli za ciosem i udostępnili ważący 500MB patch, który poprawia grafikę w oryginalnej części historii. Do pobrania stąd.

Davero: Pojawiła się także łatka poprawiającą błędy w części nowej, którą można wessać tutaj.

ANACONDA OPLATA RYNEK

Virgo: A ma czym. W chwili obecnej ma bowiem w planach wydanie trzech niezwykle ciekawie zapowiadających się gier. Do znanych już Gray Matter oraz So Blonde dołączyła kolejna - Memento Mori. Wszystko wskazuje na to, że sporo będzie czerpała z ciepło przyjętej przez graczy Tunguski (swoją drogą coś cicho się zrobiło o pracach nad sequelem). Jako Larisa Svetlova oraz Maxim Durand będziemy starali się odkryć kto i w jakim celu dokonał zamiany trzech obrazów ze zbiorów Ermitażu na doskonałe kopie; oraz zwrócić dzieła sztuki muzeum. Gra zostanie wydana w pierwszym kwartale 2008 roku. Na razie brak informacji o planach wydania gry w Polsce, jednak jeśli do tego dojdzie zapewne dystrybucją zajmie się Nicolas Games. Oprócz tego Anaconda udostępniła dwa nowe screeny z So Blonde oraz kilka z Gray Matter.

TRZECI KWARTAŁ TEGO ROKU PO RAZ KOLEJNY

Jack Keane, tytułowy bohater nowej gry studia Deck 13, w końcu doczekał się daty premiery - sierpień 2007. Oczywiście mowa o premierze na rynku niemieckim. My ciągle czekamy na drugą część Ankh.

NOWE GRY OD BENOITA SOKALA

Pierwszą z nich jest Sinking Island, która ma trafić do sklepów już we wrześniu. Ten rasowy kryminał przeniesie nas na wyspę, która wraz z rozwojem śledztwa będzie... ograniczała nasze pole manewru. Wyspa na skutek pomyłki geologów i architektów tonie, a my będziemy mieli tylko trzy dni na wskazanie mordercy jej właściciela. W grze - wyjątkowo - nie pokierujemy piękną niewiastą, a zmęczonym życiem prywatnym detektywem. Lat 43, zmarszczki i kilkudniowy zarost - miło będzie dla odmiany zagrać kimś, kto nie opuścił dopiero co pokazu mody. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do pobrania francuskojęzycznego trailera gry.

Davero i Virgo: Nikopol natomiast ma się ukazać na początku 2008 roku i być adaptacją komiksów Enki Bilala, na podstawie których powstał również film "Immortal". Na screenach co prawda widać Horusa, jednak po tytule należy raczej przyjąć, że wcielimy się w tytułowego Nikopola (w filmie granego przez Thomasa Kretschmanna).

TO ELEMENTARNE DROGI WATSONIE!

Virgo: Miesiąc temu pisaliśmy, że Frogwares zajął się nową przygodówką z Sherlockiem Holmesem w roli głównej. Dzisiaj mamy dla was kilka screenów z Sherlock Holmes versus Arsene Lupin, a wszystkich zainteresowanych fabułą odsyłamy do rzutu sprzed miesiąca.

NĘDZNICY NA KOMPUTEROWYM EKRANIE

Miło wiedzieć, że dzieła klasyków literatury trafiają chociaż czasami do graczy. Co prawda "Nędznicy" w wersji komputerowej zbyt szybko nie ujrzą światła dziennego (autor tworzy ją samodzielnie), ale to co już zaprezentował każe mi czekać na grę (zwłaszcza, że książka Hugo to jedna z tych, które sobie bardzo cenię). Ma być ona klasycznym point and clickiem z dużą ilością zagadek powiązanych z fabułą. Choć autor wspomina na stronie, że znajdą się w niej sekwencje "na czas", ale jednocześnie dodaje, iż nie będzie ich wiele i tylko tam, gdzie naprawdę jest to konieczne. Pozostaje więc zmierzyć się z czasem i... czekać.

ZABÓJCY HITLERA PROBLEMY Z TOŻSAMOŚCIĄ

Miesiąc temu informowaliśmy, że Akella pracuje nad przygodówką, w której naszym celem będzie zamordowanie Fuhrera. Wszystko wskazuje na to, że The Archives of NKVD: Hour of Payment zmieniło nazwę na A Stroke of Fate. Powodów zmiany oraz dalszych losów pierwszego tytułu, przyznaje się, nie znam.

Davero: Choć niewykluczone, że może występować pod dwoma, przeznaczonymi na różne rynki. Pożyjemy, zobaczymy. Na wątłej stronie wydawcy można znaleźć parę screenów i zapowiedź wydania gry w trzecim kwartale 2007 roku. A na stronie producenta po kliknięciu na zakładkę "Produkty" pojawia się napis: "FORBIDDEN! You don't have permission to access on this server." Mam nadzieję, że się nie naraziłem żadnym rosyjskim służbom...

JAK NA TEJ CAPRI ŁADNIE!

Virgo: Co prawda Anacapri: The Dream, kontynuacja A Quiet Weekend in Capri, miała już swoją premierę, ale jako dodatkową zachętę do jej nabycia panowie Saverse udostępnili graczom nowy teaser ze swojej nowej gry. A w nim sześć nowych animacji podzielonych na dwa tematy - mity oraz noc. Okraszone pięcioma nowymi motywami dźwiękowymi z gry. Wszystkich chętnych zapraszam tutaj.

DELAWARE POWRÓCIŁ

Gracze w USA i Kanadzie mogą już śledzić trzecią częśc przygód młodego detektywa o zdolnościach medium. Europa co prawda na premierę Delaware St. John Volume 3: The Seacliff Tragedy musi nieco poczekać do 20 lipca ale na osłodę autorzy udostępnili nowe demo z gry. Można je pobrać za pośrednictwem serwisu GamersHell (220MB).

RHEM PO RAZ PIERWSZY, PO RAZ DRUGI. PO RAZ TRZECI?

Davero i Virgo: Autor serii, która całymi garściami czerpie z cyklu Myst nie zasypiają gruszek w popiele i pracują nad trzecią częścią gry. Światowa sieć podaje informacje, że Knut Muller dopracowuje już ostatnie detale i gra będzie dostępna na jesieni tego roku. A jakiś czas temu do sprzedaży elektronicznej trafiły dwie poprzednie części gry. Cena to 9,90 i 14,90 euro za, odpowiednio, część pierwszą i drugą. Do kupienia tu i tu w wersji anglojęzycznej.

Davero: A w świecie Mysta Online trwa rozrost epizodów. Niedawno udostępniony został New Light, kontynuujący historię poprzedniego (Scars), a na koniec lipca zapowiadany jest kolejny (Familiar Voices). Podobno - jak twierdzą twórcy - odzew graczy na dostarczanie im co chwila nowych części rozwijających opowieść i oferujących nowe przygodówkowe przyjemności jest więcej niż zadowalający. Jest więc szansa, że projekt nie podzieli tym razem losów poprzedniej próby zaangażowania graczy w zabawę w sieci, podjętej w czasach Uru: Ages Beyond the Myst. Dla Polaków niestety na razie zabawa dostępna nie jest, nie można więc skorzystać nawet z oferowanego na stronie darmowego rzutu okiem kto zacz ten Uru Live.

W ŚWIECIE PRAWDZIWYM

...natomiast osadzona jest produkcja Duńczyków z Serious Game Interactive - Global Conflicts: Palestine. Już sama nazwa wskazuje czym zamierzają się oni zajmować. A na pierwszy (nomen omen) ogień wzięli konflikt palestyńsko-izraelski. Gra ma należeć do gatunku edutainement. Jak dotąd gry "edukacyjne" do wybitnych nie należały, ale... strona gry ma dar przekonywania, że warto choćby rzucić okiem na demo. Z pewnością jest też nietypowa o tyle, że twórcy nie kierują jej głównie do tych, którzy mieliby się uczyć za jej pomocą sami, ale wskazują ją jako doskonałą pomoc dla nauczycieli (autor Magritte, którego gra-praca dyplomowa, miała właśnie ukazać walory gier przygodowych w edukacji zapewne tylko przyklaskuje). Koszt wersji elektronicznej to 20 euro. Przedstawiciel jednego z polskich wydawców gier na informacje o Global Conflicts: Palestine zareagował na tyle entuzjastycznie, że kto wie, może nawet doczekamy się polskiego wydania. :)

GIERKI TANIE NIESŁYCHANIE

Virgo: Wakacje to niewątpliwie okres, w którym gracze mają znacznie więcej czasu, by oddawać się swojemu hobby. A dystrybutorzy nam to znacznie ułatwiają. I tak w sklepie Cenegi możemy kupić sporo tytułów w promocyjnej cenie. Czwarta część Broken Sworda spadła do Fajnej Ceny i teraz zapłacimy za nią 50 zł, a otrzymamy niemal dokładnie to samo, co w dniu premiery. Do Clicka! (6,90 zł) dodany został natomiast Ankh, który swoją polską premierę miał przed kilkoma miesiącami. Taniej już nie można.

KLAYMEN COMES BACK?

W poprzednim rzucie donosiliśmy o planach zekranizowania serii Broken Sword. Okazało się, że nie tylko przygody George'a i Nico trafią na ekrany kin ale także Klaymen (bohater The Neverhood). Film ma być klasyczną animacją 2D i, jak podaje Adventure Gamers, na chwile obecną jego budżet ma wynosić 20 milionów dolarów. O to czy film będzie oddawał ducha gry możemy być raczej spokojni - funkcję scenarzysty oraz reżysera otrzymał Doug TenNapel, współautor gry oraz twórca wszystkich postaci w niej. Niestety, jako że prace są dopiero na bardzo wczesnym etapie produkcji na premierę przyjdzie nam nieco poczekać.

I to nie jedyna gwiazda z dawnych lat, która wraca na scenę. Infamous Adventures (twórcy remake'u King's Quest III) tym razem wzięli na tapetę jedną z najlepszych części przygód Rogera Wilco - Space Quest II. Jak na razie autorzy udostępnili nieinteraktywne demo (link do pliku) oraz zaprezentowany poniżej screen. Ogłosili także konkurs, w którym można wygrać rolę w remake'u gry. Osób, które chciałyby zaistnieć w grze komputerowej myślę, że nie musimy namawiać.

Powraca także Indiana Jones w amatorskiej produkcji Indiana Jones and The Fountain of Youth. Gra robi się już bardzo długo (ja sam po raz pierwszy przeczytałem o projekcie w 2003 roku), a planowana data zakończenia prac to obecnie 2008 rok.

ALONE IN THE DARK JUŻ NIE PRZYGODÓWKĄ

Na YouTube pojawił się exclusive trailer z piątej części cyklu, zatytułowanej Alone in the Dark: Near Death Investigation. Niestety jak widać po wielu latach udanego balansowania na granicy przygodówki i gry akcji autorzy zdecydowali się na zdecydowany zwrot w kierunku tego drugiego gatunku. Przyznam, że dla mnie to spora strata.

NOWY SCUMMVM

Ten popularny emulator, pozwalający odpalić wiele starych przygodówek doczekał się swojej dziesiątej odsłony. Wersja 0.X.0 dodaje obsługę Space Quest I i II, King's Quest 1 do 3, Gobliiins, Gobliins 2 i 3, Simon the Sorcerer's Puzzle Pack, Future Wars, Nippon Safes, Touche oraz Ween.

I WANNA BE A PIRATE!!!

Dla wszystkich, którzy wyczekują nowych przygód Guybrusha mamy dobrą wiadomość. Piąta część pt. The Darkness of Monkey Island się robi i jest już nawet pierwszy art, który prezentujemy poniżej. Co więcej, bardzo możliwe że rozpoczęcie prac nad grą popędzi nieco twórców Monkey Island - The Lost Years. Ta amatorska przygodówka powstaje od 2005 roku i końca jakoś nie widać.

EZOTERYCZNY POZNAŃ BYŁ, ONIRYCZNY WROCŁAW BĘDZIE

Marcin Drews, twórca amatorskiego projektu Magritte zakończył już prace nad swoją grą. Obecnie weszła ona w fazę beta testów i trwają prace nad poprawieniem wykrytych błędów. W mało znane (także dla wielu mieszkańców) uliczki Wrocławia będziemy mogli się zanurzyć już we wrześniu.

ZLOTY, ZLOTY, ZLOTY

Redakcja: Odbył się już kolejny zlot naszego serwisu. Rodzina zlotowiczów cały czas się powiększa, nawet jeśli niektórym zdarza się o niej zapomnieć (na stos, na stos!!!). Gdyby ktoś chciał do nas dołączyć to najbliższy planowany jest w sierpniu i tym razem wyjątkowo odbędzie się we Wrocławiu. Dokładniejsze informacje pojawią się na naszym forum ale już dzisiaj zapraszamy serdecznie tych, którzy w miłej atmosferze chcieliby spędzić sobotnie popołudnie.

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.