Rzut okiem
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Rzut 53: Powstanie nowa przygodówka Tima Schafera
Elum, 11 lutego 2012

Jak zdobyć milion dolarów w jeden dzień? To bardzo proste. Po pierwsze - trzeba być Timem Schaferem. Po drugie - obiecać graczom nową przygodowkę point & click.

Dumny ojciec w towarzystwie swego ukochanego dziecka.

Założona w 2000 roku przez Schafera firma Double Fine po ponad dziesięciu latach tworzenia gier komputerowych różnych gatunków uśmiechnęła się wreszcie do miłośników tradycyjnych przygodówek. Uśmiechnęła się... i nieśmiało zwróciła o pomoc. Dokładnie trzy dni temu, za pośrednictwem platformy Kickstarter (pomagającej deweloperom pozyskiwać pieniądze na produkcję gier od osób prywatnych) Tim Schafer, w imieniu całego zespołu Double Fine, poprosił graczy/internautów o skromne 400 tysięcy dolarów na rozruch produkcji klasycznej przygodówki pod roboczym tytułem Double Fine Adventure. I choć takie posunięcie może wydawać się nieco ryzykowne (tym bardziej, że o grze na chwilę obecną nie wiadomo właściwie nic poza tym, że będzie), okazało się strzałem w dziesiątkę. Wymagane 400 tysięcy gracze zebrali... w ciągu kilku godzin! Już po pierwszym dniu suma wzrosła... do miliona dolarów! Pobite zostały rekordy Kickstartera, a pieniądze nadal wpływają. Został jeszcze miesiąc do zakończenia akcji, co daje całkiem realne szanse na krągłe, seksowne dwa miliony. Naturalnie dla najhojniejszych anonimowych sponsorów przewidziane zostały nagrody. Warto wspomnieć chociażby o lunchu z Timem Schaferem i Ronem Gilbertem połączonym z wizytą w siedzibie Double Fine (tego zaszczytu dostąpi osoba, która wpłaciła na projekt 10 tysięcy USD).

Nawiasem mówiąc, Double Fine Adventure to nie jedyna w ostatnim czasie pokrzepiająca wiadomość związana z firmą Double Fine. Podobno Markus "Notch" Persson - autor Minecrafta (na którym dorobił się milionów) - chciałby sfinansować produkcję sequela Psychonauts (zaczęło się od Twittera). No i oczywiście jest jeszcze gra, nad którą pracuje Ron (który przyłączył się do Double Fine w 2010 roku). Również ma nawiązywać do klasyki gatunku, choć nie wiadomo czy w tak dużym stopniu jak Double Fine Adventure.

PS. Z ostatniej chwili! Zamieszanie wokół Double Fine Adventure pomoże kontynuacji Planescape: Torment? Lawina ruszyła. Robi się coraz ciekawiej.

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.