Rzut okiem - czerwiec
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Rzut okiem - czerwiec
Elum, czerwiec 2015

...czyli kompilacja dezaktualizujących się nowinek mijającego miesiąca, wcześniej publikowanych na najbliższym forum (pierwsza, druga, trzecia).

[10 CZERWCA] KHOLAT Z BEANEM I GRUCHĄ JUŻ W SKLEPACH

Miłośnicy smacznych hybryd przygodowo-eksploracyjnych w stylu Dear Esther czy ubiegłorocznego Ethana Cartera mogą już skosztować wyprodukowanej w Bielsku-Białej Kholat. Co istotne, dostępną m.in. w sklepach CDP.pl (pudełkowo), GOG oraz Steam grę uruchomić można z angielskim lub polskim dubbingiem. Usatysfakcjonowani powinni być więc zarówno fani narratora Seana Beana, jak i zastępującego go w polskiej wersji językowej Andrzeja Chyry. Cieszyć powinni się też wielbiciele Mirosława "Gruchy" Zbrojewicza, który w polskiej wersji wciela się w rolę agenta Witalija Grazeniuka.

[16 CZERWCA] UNRAVEL - PRZYGODA GRUBYMI NIĆMI SZYTA

Chłopiec z Inside (nowej gry twórców Limbo) i dziewczynka z Hunger (nowej gry autorów niedoszłej The City of Metronome) mają poważnego rywala, którego nie powinni lekceważyć. W Unravel - przytulnej przygodowej platformówce powstającej pod szyldem Electronic Arts (!) - w roli głównej obsadzony został wełniany włóczykij, posiadający wyjątkową zdolność przywiązywania się do otoczenia. I rozwiązywania w ten sposób wszelkich problemów.

O zawiązywaniu przyjaźni z napotkanymi po drodze postaciami wiadomo na razie niewiele (cóż, będzie agresywny suseł). Wiadomo za to na pewno, że szwedzka Unravel nie jest ani trochę powiązana z czeskim przygodowym filmem pt. Kooky. Wbrew pozorom.

[30 CZERWCA] THIMBLEWEED PARK PIĘKNIEJE DZIĘKI FERRARI

W pierwszych dniach czerwca do zespołu pracującego intensywnie nad Thimbleweed Park (premiera nadal planowana jest na czerwiec przyszłego roku) oficjalnie dołączył Mark Ferrari. Oznacza to, że nowa przygodówka Rona Gilberta i Gary'ego Winnicka (i Davida Foxa!) przypominać będzie nie tylko Maniac Mansion czy Zaka McKrackena, ale może też trochę Loom...

Mark Ferrari, podobnie jak Ron Gilbert i pozostali, swoją przygodę z grami zaczynał w LucasFilm Games. Jednak w odróżnieniu od kolegów z pracy nie zajmował się projektowaniem i programowaniem kolejnych przygodówek, lecz ich wyglądem zewnętrznym. Jego styl najbardziej zauważalny jest w The Secret of Monkey Island i Loom - w obu grach wystąpiły narysowane przez niego lokacje. W międzyczasie pomagał przy Zaku McKrackenie (późniejsze, podrasowane wersje) oraz Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Ostatnią klasyczną przygodówką przy której pracował była nie mniej urodziwa The Riddle of Master Lu od Sanctuary Woods.

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.