Rzut okiem - grudzień
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Rzut okiem - grudzień
Elum, grudzień 2015

...czyli kompilacja dezaktualizujących się nowinek mijającego miesiąca, wcześniej publikowanych na najbliższym forum (pierwsza, druga, trzecia).

[4 GRUDNIA] THE (ADVENTURE) GAME AWARDS 2015

Tegoroczna ceremonia The Game Awards jest już historią. Fani Wiedźmina cieszą się, że Wiedźmin 3 został najlepszą grą roku, a jego twórcy odebrali statuetkę dla najlepszego developera (nominowanych przedstawiał sam Conan... tzn. z jakimś towarzyszem). A co z przygodówkami?

Z akcentów przygodówkowych warto wspomnieć o dwóch ważnych nagrodach dla Her Story. Nie mogło być inaczej - jedną z nich otrzymała "Her" (dla najlepszej aktorki/aktora), drugą zgarnęła "Story" (najlepsza narracja/fabuła). Film interaktywny Sama Barlowa był też nominowany w kategoriach "najlepsza gra niezależna" oraz "najlepsza gra zaangażowana", w tej ostatniej przegrywając z Life is Strange.

Nagrodę za całokształt, którą w ubiegłym roku uhonorowano Robertę i Kena, tym razem odebrali, w imieniu Westwood Studios, Brett Sperry (autor The Legend of Kyrandia) i Louis Castle (współautor Blade Runnera). Trochę szkoda, że w segmencie trwającym prawie 8 minut kultowym przygodówkom firmy poświęcono mniej więcej... sekundę. Reszta to głównie zachwyty nad serią Command & Conquer, która... przypadkiem też ma z przygodówkami co nieco wspólnego (w pewnym sensie wyewoluowała przecież z przygodówkowej Dune).

Były też premiery. Tim Schafer niespodziewanie zaanonsował Psychonauts 2. Gra ma zostać dofinansowana za pośrednictwem konkurującego z Kickstarterem i Indiegogo serwisu Fig.co. Double Fine nieskromnie liczy na 3,3 miliona dolarów, czyli mniej więcej tyle, ile udało się zebrać na Broken Age. Z kolei Telltale Games planuje kolejny interaktywny serial, tym razem o Batmanie. Cóż, niżej od Minecrafta nie da się upaść, więc teraz może być już tylko lepiej.

[7 GRUDNIA] DOUBLE FINE ŚCIGA SIĘ Z TELLTALE

Się porobiło...

Wiosna 2016:

2016:

2017:

2018:

Harmonogram Double Fine chyba jeszcze nigdy nie był tak napięty.

[17 GRUDNIA] THIMBLEWEED PARK NA NOWYCH PIKSELACH

Dokładnie rok temu na dobre ruszyła produkcja Thimbleweed Park. To dobry moment na przypomnienie, jak gra wyewoluowała od czasu, gdy podpisywali się pod nią jedynie Ron Gilbert, Gary Winnick i David Fox. Przez ostatnie pół roku, od kiedy do zespołu projektującego dołączyli m.in. Mark Ferrari i Octavi Navarro, sporo się przecież zmieniło. Poniżej - świeże i pachnące materiały z oficjalnego bloga.

Przytulna, przydrożna toaleta:

Staranne animacje Muldera i Scully (oczywiście osoby, którym zbiera się na wymioty na samą tylko myśl o przygodówkach w niskiej rozdzielczości, pewnie jak zwykle uważają, że piksele tej wielkości są obrzydliwe):

W rolach drugoplanowych wystąpią m.in. dobroduszni, budzący zaufanie klauni (biedny Dropsy, taka konkurencja go przecież wykończy):

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.