Miesiąc w nowinkach - październik
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Miesiąc w nowinkach - październik
Elum, październik 2016

...czyli kompilacja dezaktualizujących się nowinek mijającego miesiąca, wcześniej publikowanych trochę bardziej forumowo (pierwsza, druga, trzecia).

[1 PAŹDZIERNIKA] WARCRAFT ADV... TYM RAZEM PLANETFALL 2

Nie zdążyliśmy jeszcze otrząsnąć się po sierpniowo-wrześniowej, nieoficjalnej "premierze" Warcraft Adventures, a tymczasem do internetu niespodziewanie trafiły pliki kolejnej dużej przygodówki anulowanej w latach 90-tych. W tym przypadku jest to bardzo niedokończony, ale już trochę grywalny prototyp Planetfalla 2.

Graficzna kontynuacja tekstowego Planetfalla była grą wyjątkowo pechową, anulowaną co najmniej dwa razy. Jej pierwsza znana inkarnacja, tworzona pod szyldem Boffo Games Steve'a Meretzky'ego, miała nosić tytuł Return to Planetfall (lub Planetfall: Floyd's Next Thing, jak w zwiastunie z połowy '95 roku) i być przygodówką pierwszoosobową, prerenderowaną. Udostępnione na Archive.org pliki pochodzą z późniejszej, trzecioosobowej i w pełni trójwymiarowej wersji, znanej pt. Planetfall 2 (lub, po prostu, Planetfall, jak w zwiastunie z 1996 roku).

Warto zauważyć, że unikatowym prototypem Planetfalla 2 podzielił się z internautami... Agustin Cordes - autor m.in. Scratches i nadchodzącej coraz większymi krokami Asylum, a przy okazji kolekcjoner wszystkiego, co ma związek z klasycznymi przygodówkami. W niedługim czasie planuje on zaprezentować więcej materiałów ze swojej prywatnej kolekcji. Na razie nagrał króciutki gameplay ukazujący prototyp Planetfalla 2 w akcji. Dla graczy, którym nie uda się uruchomić go własnoręcznie.

[30 PAŹDZIERNIKA] KING'S QUEST SIERRY SIĘ KOŃCZY

Po piętnastu miesiącach od premiery rozdziału pierwszego, we wtorek do sprzedaży trafił ostatni, piąty rozdział King's Questa Sierry (nie, nie King's Questa Sierry). Wprawdzie nie jest to jeszcze finał przygody (pozostał interaktywny epilog), przy czym gracze, którzy lubią przechodzić przygodówki klasycznie - czyli w kilku/kilkunastogodzinnych maratonach, a nie po kawałku przez parę lat - mogą już powoli startować (epilog ma szansę ukazać się jeszcze przed końcem roku).

W wypadku problemów technicznych lub kłopotów z trudniejszą zagadką nic nie stoi na przeszkodzie by zadzwonić do pomocy technicznej Sierry:

[30 PAŹDZIERNIKA] WIRTUALNĄ ALICJĘ CZYTA(ŁA) KRYSTYNA CZUBÓWNA

Alice VR byłaby szeregową przygodówką eksploracyjną, raczej nie wyróżniającą się pośród masy podobnych gatunkowo tytułów, gdyby nie dwa drobiazgi. Po pierwsze - stworzył ją zespół Carbon Studio z siedzibą w Gliwicach. Po drugie - w głównej roli mówionej wystąpiła Krystyna Czubówna.

PS. Niniejszej nowinki nie czytała Krystyna Czubówna.

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.