Kącik Amatora - Salt
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Salt
Elum, 28 marca 2014

Autorzy: Wormwood Studios     Premiera: październik 2013

Krótkometrażowa przygodówka Wormwood Studios (przede wszystkim Primordia), która powstała mniej więcej równolegle z tekstową Like a Raisin in the Sun. Salt zainspirowana została prawdziwymi wydarzeniami. Główny bohater to ostatni żyjący członek ekspedycji naukowo-badawczej, która utknęła na Antarktydzie bez szans na ratunek. Podobny los spotkał w połowie XIX w. ostatnią ekspedycję polarną Sir Johna Franklina, która zakończyła się tragiczną śmiercią, w niejasnych okolicznościach, jej 130 uczestników.

Salt (pobrawszy) prezentuje się bez zarzutu od strony audiowizualnej. Dawkowane oszczędnie dźwięki brzmią naturalnie. Wygląd obu lokacji (przypominam, że to krótki metraż) kojarzy się z Primordią i wcześniejszymi dokonaniami Victora "Pinbacka" Pfluga (Trial of the Schnellersparrow, Beacon). Najbardziej efektowny jest jednak padający śnieg, wyglądający równie realistycznie jak np. kapiący deszcz w Gemini Rue.

Salt zachwyca pixel-artem, a przy okazji nieco irytuje pixel-huntingiem. Znalezienie "iZapalniczki" o rozmiarze kilku pikseli trudno nazwać wyzwaniem. Znaleźć ją to raczej kwestia szczęścia. Gra jest też bardzo liniowa. Możliwość wykonania kolejnej czynności, skorzystania z leżącego na widoku przedmiotu (lub wspomnianej "iZapalniczki") zależy często od drobiazgów - np. od tego czy wysłuchaliśmy już komentarza bohatera na temat pobliskiego hot-spota. Gdyby gra była dłuższa i większa ta przesadna liniowość denerwowałaby na pewno bardziej.

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.