Kącik Amatora - Sufferrosa
Strona główna

Encyklopedia
Zapowiedzi
Recenzje
Solucje
Ciekawostki
Screeny
Grafiki
Zdjęcia
Filmy
Dema

FORUM

Kącik amatora
Kulisy produkcji
Plan wydawniczy
Rzut okiem
Czytelnia
Redakcja

Ścinki
The Inventory Polska
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Sufferrosa
Elum, 8 lipca 2014

Autorzy: Dawid Marcinkowski, Unit9     Premiera: 2010     Wersja PL: kompletna

Detektyw Ivan Johnson szuka zaginionej kobiety - Rosy von Braun. Śledztwo doprowadza go do profesora Carlosa von Brauna - naukowca, który zajmuje się procesem Rejuwenalizacji (odmładzania). Von Braun nakazuje oszołomić detektywa narkotykami i uwięzić go w swojej klinice na tropikalnej wyspie Miranda. Kilka dni później Johnson budzi się w celi...

Kult młodości, paniczny lęk przed starością i stylistyka neo-noir. Sufferrosa (po angielsku lub po polsku) to przedsięwzięcie, którego rozmach może nieco zaskakiwać. Choć nie jest jedyną tego rodzaju interaktywną produkcją, zrealizowaną w konwencji FMV i udostępnioną w sieci za darmo (równolegle z polską Sufferossą powstawały równie efektowne brytyjskie Bow Street Runner, The Curfew i pewnie znalazłoby się jeszcze parę innych) to na pewno jest pierwszą, w której obok mniej znanych aktorów wystąpiły prawdziwe gwiazdy. Autorowi - Dawidowi Marcinkowskiemu - udało się zaprosić do współpracy m.in. Beatę Tyszkiewicz, Jacka Fedorowicza, Ewę Szykulską, Michała Urbaniaka oraz nieżyjącego już Macieja Kozłowskiego. Wykorzystano stroje znanych projektantów - w tym Gosi Baczyńskiej, która wcieliła się też w jedną z postaci drugoplanowych. Nad Sufferrosą pracowało w sumie kilkadziesiąt osób. Pomagało drugie tyle.

Sufferrosa jest trochę jak etiuda studencka lub film krótkometrażowy, a jeszcze bardziej jak interaktywny teledysk. Ujęcia aktorów trwają zwykle nie dłużej niż kilka sekund, pomiędzy nimi pojawiają się różnego rodzaju wstawki. Większość scen wyświetlana jest z tzw. przeplotem (co drugą linię). Ten popularny niegdyś wśród twórców gier FMV sposób na to, aby zaoszczędzić miejsce na płycie CD i obniżyć minimalne wymagania sprzętowe, w przypadku Sufferrosy pomaga przede wszystkim odciążyć serwer i przyspieszyć ściąganie kolejnych plików wideo. Interakcja polega na przemykaniu pomiędzy dostępnymi lokacjami czyli po prostu wybieraniu kierunku, w którym prowadzony bohater ma podążać. Szkoda, że w każdej nowej lokacji od razu odtwarzany jest kolejny filmik, akcja automatycznie rusza do przodu i nie ma możliwości cofnięcia się, wszystko jest więc bardzo przypadkowe. Dopiero przespacerowując Sufferrosę za którymś z kolei razem można próbować świadomie wybierać ścieżkę prowadzącą do szczęśliwego (bądź nie) końca. Według oficjalnych źródeł alternatywne zakończenia są dokładnie trzy.






Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.