Zapowiedź - Night of the Meteor
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Night of the Meteor
Elum, 12 września 2014

Maniac Mansion to jeden z ważniejszych tytułów w historii gier komputerowych. To pierwsza gra przygodowa z interfejsem point & click. Wprawdzie rok przed nią ukazały się już The Detective oraz The Scoop, które również zrezygnowały z komend wpisywanych z klawiatury (w grach Sierry interfejs tekstowy obecny był do samego końca lat 80-tych), ale dopiero od Maniac Mansion interfejs zaczął przypominać ten, z jakim spotykamy się w przygodówkach do dnia dzisiejszego.

Maniac Mansion doczekała się kilku oficjalnych wersji i konwersji, mniej lub bardziej różniących się między sobą (najbardziej różniła się konwersja na konsolę NES, ale to temat na odrębny tekst). Oczywiście doczekała się też przebojowego sequela, w którym znajomi bohaterowie i lokacje zmieniły się nie do poznania. Lata 80-te i 90-te to jak wiadomo czasy, w których wciąż raczkujące, domowe PeCety ewoluowały w oczach, z miesiąca na miesiąc. Konfiguracja, która wydawała się nowoczesna wiosną 1990, jesienią 1992 nadawała się już jedynie na złom. Day of the Tentacle mogła więc zaprezentować się bez porównania atrakcyjniej od wydanego sześć lat wcześniej pierwowzoru. Prezentuje się zresztą bardzo ładnie nawet dzisiaj. Na szczęście firma LucasArts nie zdążyła wydać remake'u Day of the Tentacle, planowanego po Monkey Island 2: Special Edition. Oby nikt w koncernie Disney, który w roku ubiegłym przejął spadek po zlikwidowanej LucasArts, nigdy nie wpadł na równie idiotyczny pomysł. Day of the Tentacle nie potrzebuje remake'u. Tym bardziej jeśli miałby on wyglądać jak niskobudżetowa imitacja.

Raczej późne rokokoko.

Gdzie w tym wszystkim jest miejsce dla Night of the Meteor? To remake idealny - łączący zalety Maniac Mansion, z charakterystyczną oprawą Day of the Tentacle. Przyznam się do czegoś - twórcy Night of the Meteor spełniają marzenie mojego dzieciństwa. Gdy mniej więcej 21 lat temu (sic!) z wypiekami na twarzy grałem w Maniac Mansion na moim własnym Commodore 64 (ze stacją dysków!), bardzo chciałem aby gra wyglądała tak jak Day of the Tentacle wygląda na screenach otaczających recenzjo-solucję we wrześniowym numerze Secret Service. Podobnie jak swego czasu czekałem na Monkey Island 1 oraz Monkey Island 2 w oprawie wzorowanej na Monkey Island 3. Cóż, marzenie o doskonałym remake'u Monkey Island niestety się nie spełniło (lokacja narysowana kiedyś przez Billa Tillera i 52 strony komiksu Paco Vinka to ledwie namiastka tego, co w sprzyjających okolicznościach przyrody mogło się narodzić). Za to idealny remake Maniac Mansion wciąż ma szansę. Pytanie - kiedy? Niestety, jak w przypadku większości projektów hobbystycznych, tworzonych przez fanów, odpowiedź brzmi - trudno powiedzieć. Night of the Meteor zapowiadana jest od mniej więcej 2008 roku. Może twórcy zdążą z premierą do roku 2017, na 30-ste urodziny gry? Może do tego czasu zaprezentują chociaż grywalne demo? Na razie musi wystarczyć ten trailer. Przynajmniej jest długi.

Ta sama kuchnia - w Maniac Mansion...

...w Night of the Meteor...

...i w Day of the Tentacle.

Ta sama weranda - w Maniac Mansion...

...i w Night of the Meteor.

To samo zadupie - w Maniac Mansion...

...i w Night of the Meteor.

P.S. Kogoś dziwi, że nad Night of the Meteor pracują Niemcy? ;)

Wspomniana wcześniej wizja remake'u Monkey Island 1 w stylu Monkey Island 3 - według Billa Tillera...

...oraz Paco Vinka (wszystkie 52 strony tego fenomenalnego komiksu tylko tutaj).

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.