Zapowiedzi gier przygodowych, przygodówek
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Night of the Meteor (freeware)
Elum, 12 września 2014

(...) Na szczęście firma LucasArts nie zdążyła wydać remake'u Day of the Tentacle, planowanego po Monkey Island 2: Special Edition. Oby nikt w koncernie Disney, który przejął spadek po zlikwidowanej LucasArts, nigdy nie wpadł na równie idiotyczny pomysł. Day of the Tentacle nie potrzebuje remake'u.
Broken Age
Elum, 19 lutego 2014

(...) Na pewno mogą się rozczarować osoby oczekujące powtórki z Grim Fandango. Broken Age tak bardzo nie chce mieć z Grim Fandango nic wspólnego, że nawet fabularnie okazała się w pewnym sensie jej przeciwieństwem.
Journey of Iesir, The
Elum, 13 stycznia 2014

(...) Pod względem fabularnym wydaje się, że grze najbliżej będzie do europejskich "klonów" Monkey Island takich jak Gilbert Goodmate czy The Tales of Bingwood. Na miejsce akcji wybrano w miarę swojski, przypominający średniowieczną Europę świat, zamieszkały przez uśmiechających się dobrodusznie wikingów.
Gemini Rue
Elum, 18 maja 2010

(...) Szlak niezależnych deweloperów, tworzących gry na przekór obowiązującym trendom, przetarły już wcześniej m.in. seria Blackwell produkcji Wadjet Eye Games, pierwszy epizod Tales of Bingwood studia Bug Factory, czy stworzony przez Remigiusza Michalskiego Downfall.
Heavy Rain
Elum, 20 stycznia 2010

(...) Muszę się przyznać, że odetchnąłem z ulgą. Gdy ostatecznie wyjaśniło się, że Heavy Rain nie będzie konkurencją dla Alana Wake'a. Pewne cechy wspólne obu gier spowodowały, że początkowo próbowano je ze sobą porównywać.
Whispered World, The
Davero i Matesko, 10 sierpnia 2009

(...) O fabule Szeptanego Świata niewiele tak naprawdę wiemy, ale z zasłyszanych tu i ówdzie podszeptów wynika, że będzie to fantasy nieco bardziej na poważnie, bardziej dorosłe, niż jesteśmy do tego przyzwyczajeni.
So Blonde
Virgo, 12 marca 2008

(...) Obudziła się na piaszczystej plaży, przed nią rozciągała się tropikalna dżungla, a po morzu pływały okręty okrutnych piratów - władców tych wód. Jednak to jeszcze nie jest największy problem naszej bohaterki.
Overclocked: Historia o przemocy
Davero, 27 września 2007

(...) Overclocked ma być rasowym thrillerem, można więc mieć nadzieję, że twórcy darują sobie odwołania do elementów nadprzyrodzonych i stworzą opowieść "z krwi i kości".
Bad, The Ugly and the Sober, The
Virgo, 6 sierpnia 2007

(...) Bohaterem The Bad, The Ugly, and the Sober jest niejaki Jack. Niegdyś był on świetnym strzelecem o sile byka, przebiegłości lisa i wyjątkowo mocnej głowie. Dawno jednak porzucił awanturniczy tryb życia i rozpoczął spokojną egzystencję na własnej farmie.
Zwierzęta z Elektrowni
Elum, 16 lipca 2007

(...) Główny bohater stara się komentować wszystko w specyficzny, czasem mocno złośliwy, innym razem zabawny sposób. Szczęśliwie wygląda na to, że ekipie lokalizującej udało się wyczuć atmosferę gry.
Anacapri: The Dream
Virgo, 27 czerwca 2007

(...) Bardzo miłą innowacją w stosunku do poprzedniej części gry jest pojawienie się animacji. Ale wszystkich tych, którzy w tym momencie mają przed oczyma sceny z żywymi aktorami czy chociaż animowanymi modelami 3D muszę rozczarować.
Once Upon a Time in Japan: Earth
Davero, 13 czerwca 2007

(...) W oddaniu oryginalnego klimatu opowiadanej historii ma pomóc to, że wszystkie postacie będą mówiły po japońsku. Producent przewiduje inne wersje językowe, ale japońska ma być obecna do wyboru w każdym wydaniu.
Culpa Innata
Davero, 2 kwietnia 2007

(...) Z technologicznych ciekawostek zainteresować może wykorzystanie stworzonej i opatentowanej przez Momentum technologii ożywiania twarzy postaci mimiką. Jeśli jej wykorzystanie okaże się sukcesem, może - jak mi się wydaje - pociągnąć za sobą sporą zmianę jakościową w zakresie odbioru świata gry.
Magritte (freeware)
Aegnor, 8 marca 2007

(...) Autor obiecuje, że Magritte nie będzie zwykłym multimedialnym muzeum poświęconym malarzowi, zamiast suchej dydaktyki stawia bowiem na walory przygodowe i oniryczną atmosferę w stylu Lyncha. Oba cele - rozrywkowy i edukacyjny - mają się harmonijnie uzupełniać...
Yoomurjak's Ring
Davero, 5 lutego 2007

(...) W grze czeka nas spora dawka spotkań i rozmów z rozmaitymi osobami (35 postaci). Zresztą twórcy nie zostawiają Jonathana samemu sobie, ale zapewniają mu pomoc w postaci sympatycznej Węgierki z lokalnego biura podróży.
Fahrenheit
Elum, 12 sierpnia 2005

(...) Fahrenheit, graczom za oceanem znany jako Indigo Prophecy, nokautuje konkurencję. Dosłownie. Najnowsza produkcja francuskiego studia Quantic Dream, ma całkiem realne szanse na zrewolucjonizowanie gatunku adventure.
Chłopaki nie płaczą
Bartolomeo, 28 lutego 2005

(...) Jakiś czas temu na pomysł reaktywowania gatunku polskich przygodówek wpadło znane ze "Skoków Narciarskich" studio L'Art. Panowie postanowili oprzeć swoją grę o kinowy przebój Lubaszenki zatytułowany "Chłopaki nie płaczą".
Dreamfall: The Longest Journey
Galador, 6 sierpnia 2004

(...) Trzy światy, trzej bohaterowie, trzy przeznaczenia... Brzmi dumnie. Nieco gorzej dla miłośników pierwszej części brzmią zapowiedzi, że Dreamfall w znaczący sposób odejdzie od swojej poprzedniczki. Przecież The Longest Journey była przygodówką doskonałą, po co więc zmieniać cokolwiek w koncepcji gry?
Runaway: A Road Adventure
Czaju, 28 stycznia 2003

(...) Już krótki rzut oka na screeny wystarczy, aby przekonać się, że Runaway wyznacza nowe standardy jeśli chodzi o grafikę w grach przygodowych. Po przepięknych, ręcznie rysowanych tłach (rozdzielczość 1024x768) poruszają się doskonale animowane postacie.
Post Mortem
Czaju, 10 grudnia 2002

(...) Sophia Blake, kobieta tyleż tajemnicza co zmysłowa, chwilami zachowuje się jak rapujący Murzyn z Brooklynu. Ciągle się kiwa (kłopoty z równowagą?), żywo gestykuluje, a tymczasem jej głos pozostaje spokojny i namiętny - wygląda to dosyć schizofrenicznie.

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.